Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com RSS для Zakonoproekt.org.ua Про RSS


Д.Медвєдєв: «Розбиратися й саджати у в'язницю. Іншого виходу немає» 

Сторінка англійською мовою Сторінка російською мовою Сторінка французькою мовою Сторінка німецькою мовою Сторінка  іспанською мовою Версія для друку
01.11.2010

29 жовтня Президент Російської Федерації Дмитро Медвєдєв на нараді по виконанню доручень Президента, розглянув питання про витрату бюджетних коштів та крадіжках при проведенні тендерів, говориться на сайті Президента Російської Федерації. http://blog.kremlin.ru/post/118

Д.МЕДВЕДЄВ: Ідемо далі. Бюджетні кошти й ефективність їх використання. Був цілий ряд резонансних доручень і питань, які виникали про те, як витрачаються гроші, що з ними відбувається, наскільки це ефективно. Давайте, Костянтин Анатолійович, пари слів Ви скажіть, а потім ми ще запитаємо наших товаришів.

К.ЧУЙЧЕНКО: Системна робота тільки почалася, але її перші результати свідчать про те, що в даній області є серйозні проблеми. Серед них основними є: відсутність моніторингу закупівельних цін і аналізу результатів виконання контрактів. Дотепер не розроблені механізми визначення держзамовниками початкових цін закуповуваної продукції, ув'язаних зі світовими. Повинен сказати, що в різних держзамовників розкид цін навіть на так звані біржові товари доходить до 30 відсотків. Наприклад, середня ціна закупівлі 92-го бензину за результатами аукціонів у різних держзамовників перебувала в діапазоні від 18 до 26 рублів за літр. І відповідно найчастіше це навіть перевищує рівень цін, по яких відпускають сьогодні бензоколонки.

Д.МЕДВЕДЄВ: 92-й – від 18 до 26, тобто різниця практично на третину.

К.ЧУЙЧЕНКО: Так, більш 33 відсотків.

Д.МЕДВЕДЄВ: И це регіони, які перебувають, як я розумію, іноді навіть поруч один з одним. Тобто це не Північ, наприклад, і Південь?

К.ЧУЙЧЕНКО: Абсолютно так. Причому я прагну відзначити, що дорогі закупівлі зустрічаються навіть у Москві, де поруч є нафтопереробний завод.

Д.МЕДВЕДЄВ: И де постачальники, по суті, ті самі.

К.ЧУЙЧЕНКО: Так.

Д.МЕДВЕДЄВ: Зрозуміло.

К.ЧУЙЧЕНКО: У цьому зв'язку ми вважаємося, що в сфері держзакупівель треба сформувати систему наскрізного моніторингу. Вона повинна дозволяти вчасно розкривати неефективні закупівлі й бути основою для правової оцінки контрактів, укладених на не вигідні для бюджету умовах.

Поряд із цим слід вийти на такий порядок роботи, при якім усі закупівельні розв'язки стали б обґрунтованими й документованими. Таким чином, ми персоніфікуємо відповідальність за результати зроблених бюджетних витрат.

Система державних закупівель повинна являти собою єдиний цикл: планування із прогнозом державних потреб, розміщення держзамовлення, облік і контроль виконання державних контрактів. 94-й закон є тільки однієї зі стадій такого циклу, що регулюють розміщення держзамовлення. Тому цілісної картини, як витрачаються бюджетні гроші на держзакупівлі, немає в жодного замовника. Закордонний досвід ( зокрема, США, Франції, Канади) показує, що створення федеральної контрактної системи дозволяє подолати озвучені проблеми.

У цей момент на ринку закупівель для державних і муніципальних потреб витрачається до 5 трильйонів рублів бюджетних коштів усіх рівнів. Тут працюють порядку 260 підрядників і постачальників. Щорічно з ними полягає більш 10 мільйонів контрактів. При таких параметрах економічний ефект від очищення порочних закупівель може, по самих консервативних оцінках, скласти більш трильйона рублів у рік.

Д.МЕДВЕДЄВ: Тільки що начальник Контрольного керування сказав, що можлива економія – по самих скромних розрахунках, трильйон рублів. Що це означає, якщо виражатися простою російською мовою? Обсяг злодійства можна знизити на трильйон рублів, по самих консервативних розрахунках. Тобто ми вже зараз розуміємо, що в цій сфері гігантські суми привласнюються чиновниками, а також несумлінними комерсантами, які в цій сфері працюють.

Скільки в нас у рік контрактів полягає?

К.ЧУЙЧЕНКО: 10 мільйонів.

Д.МЕДВЕДЄВ: 10 мільйонів контрактів. І значна частина з них містить відкоти, «спилюють» гроші постійно з них. Тому, звичайно, оптимізація роботи тут необхідна дуже й дуже системна. Медична техніка – тільки лише, може бути, крапля, у якій сконцентрована частина проблеми, хоча це досить показова ситуація.

Те ж саме скрізь – от з бензином. Я звертаю увагу повноважних представників на те, що потрібно перевірити, що в цій сфері відбувається. Що це таке, коли усередині одного населеного пункту по держконтрактах, підкреслюю (це не підприємці для себе бензин купують або дизпаливо, а державні структури купують), різниця до 30 відсотків? Ми ж розуміємо, куди ці 30 відсотків ідуть. Звертаю увагу Генерального прокурора на це.

Ю.ЧАЙКУ: Як показує практика прокуратури, у системі держзакупівель існує дуже багато проблем. З початку 2010 року прокурорами була звернена підвищена увага на цю сферу. За дев'ять місяців виявлено 26 тисяч порушень законів (ріст на дві треті), до дисциплінарної й адміністративної відповідальності притягнуто 7700 посадових осіб (ріст у два рази), за матеріалами перевірок порушене більш 100 кримінальних справ. Як ми вважаємо, одних прокурорських зусиль мало – держзакупівлі повинні постійно перебувати в поле зору всіх правоохоронних органів.

Д.МЕДВЕДЄВ: Треба послідовно наводити в цій сфері порядок. Мова йде про будь-яку сферу, де витрачаються державні гроші. До речі, мова йде не тільки про закупівлі яких-небудь товарів, але й про придбання робіт і послуг. Це абсолютно те ж саме. Тільки там ще проконтролювати сутужніше, тому що оцінити відповідність вартості послуги реальним ринковим оцінкам набагато складніше.

Але про завищення [вартості] робіт, про те, як у будівельному комплексі гроші крадуть, ми всі непогано знаємо. Тому це повинна бути системна робота, ще раз підкреслюю. І, якщо говорити про ситуацію в регіонах, треба самим уважним образом розбиратися з тими, хто причетний, і саджати у в'язницю. Розбиратися й саджати у в'язницю. Іншого виходу немає.

У нас, на відміну від інших країн, немає смертної кари за це. Іноді вважають, що це допомагає. Але те, що за такі правопорушення повинні випливати тривалі строки висновку, ні в кого сумнівів викликати не повинне, насамперед у Генеральної прокуратури й у Слідчого комітету.

Вся стенограма http://news.kremlin.ru/transcripts/9368

Повне відсилання на статтю: http://www.zakonoproekt.org.ua/дмедведєв-«розбиратися-й-саджати-у-вязницю-іншого-виходу-немає».aspx

Скорочене відсилання на статтю: http://bit.ly/d4oSqK

Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редіректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .
Система Orphus Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Теми

Таким чином Ви завжди зможете слідкувати за оновленнями на сторінці Zakonoproekt.Org.UA на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на GOOGLE+ Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com

Zakonoproekt.org.ua - це незалежне видання, що фінансуються за рахунок реклами та кожного використання читачами рекламних банерів на цьому сайті.

Заходьте до нас на Facebook


Про фінансування сайту

© 2010 www.zakonoproekt.org.ua . Творимо закони разом! Аналіз законів та аналіз і розробляння законопроектів. Сайт - це останні новини щодо Верховної Ради України. Президента України,. Кабінет міністрів України та інші органи державної влади і органи місцевого самоврядування на тему: закони, законопроекти та інше законодавство, політика, економіка, фінанси, технології, право, культура, здоров’я.
Усі права на матеріали, що перебувають на сайті, захищенi відповідно до законодавства України. Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редиректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .

Карта сайту | © 2010 - 2019 Zakonoproekt.Org.UA
RSS для Zakonoproekt.org.ua