Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com RSS для Zakonoproekt.org.ua Про RSS


Кабмін вніс новий законопроект «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи" 

Сторінка англійською мовою Сторінка російською мовою Сторінка французькою мовою Сторінка німецькою мовою Сторінка  іспанською мовою Версія для друку
01.06.2011

Кабінет Міністрів України вніс 31.05.2011 доопрацьований проект  Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» на заміну раніше зареєстрованого за № 7455 від 13.12.2010 року, зазначається на веб-сайті www.Zakonoproekt.Org.UA. Головний комітет - Комітет у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів Верховної Ради України.

Таблиця проекту закону Закону України  «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» вже розміщена для обговорення і внесення пропозицій і коментарів.

Обґрунтування цього законопроекту викладено в пояснювальній записці до проекту Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи», підписаній Віце-прем’єр-міністром України - Міністром соціальної політики С. Тігіпко.

Основними проблемами, які обумовлюють необхідність проведення пенсійної реформи є:

демографічна - в Україні 13,7 млн. пенсіонерів. Зараз на 98 пенсіонерів припадає 100 осіб, що сплачують єдиний соціальний внесок;

відсутня належна диференціація пенсій в залежності від трудового стажу та страхових внесків. На сьогодні 1,5 млн. пенсіонерів отримують пенсії в межах одного прожиткового мінімуму, а в межах двох прожиткових мінімумів - 10,1 млн. пенсіонерів;

значний розрив між розмірами пенсій жінок і чоловіків. Середній розмір пенсії за віком у жінок становить в середньому 993,09 гривні, у чоловіків – 1441,93 гривні;

незбалансований бюджет Пенсійного фонду України.

У 2010 році з державного бюджету на покриття дефіциту бюджету Пенсійного фонду України виділено майже 34,4 млрд. гривень. У 2011 році Уряду вдалося зменшити дефіцит бюджету Пенсійного фонду України і очікується, що він складе 17,8 млрд. гривень, або 8,7 відсотків від загальних видатків бюджету Пенсійного фонду України.

Проект Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» розроблено з метою визначення заходів подальшого реформування пенсійної системи та збалансування солідарної системи пенсійного страхування.

Мета і завдання прийняття законопроекту

Метою проекту акта є створення умов для подальшого удосконалення системи пенсійного забезпечення пенсіонерів та повноцінного впровадження багаторівневої пенсійної системи в України.

Основні положення законопроекту

Законопроектом пропонується здійснити низку заходів по збалансуванню солідарної системи пенсійного страхування у середньостроковій перспективі та визначаються параметри функціонування ІІ рівня пенсійної системи – обов’язкової накопичувальної системи пенсійного страхування.

Проектом Закону пропонується перерахування страхових внесків до Накопичувального пенсійного фонду запровадити починаючи з року, в якому буде забезпечено бездефіцитність бюджету Пенсійного фонду.

Передбачається запровадити ІІ рівень пенсійної системи за таких параметрів:

учасниками цієї системи будуть особи, яким на дату запровадження системи виповнилося не більше 35 років;

розмір страхового внеску на дату впровадження системи передбачається встановити у розмірі 2 відсотки із подальшим його щорічним підвищенням на один відсоток до досягнення 7 відсотків;

адміністрування страхових внесків накопичувальної системи здійснюватиметься Пенсійним фондом України. Через 2 роки після початку сплати страхових внесків до накопичувальної системи її учасники матимуть право обирати недержавні пенсійні фонди, в яких накопичуватимуться їх пенсійні кошти.

Накопичувальна система пенсійного страхування дозволить урізноманітнити джерела отримання особою доходів у старості і залучити додаткові інвестиції в економіку держави.

Пропонується внести зміни до порядку обчислення “спеціальних» пенсій, наблизивши його до загального Закону. З цією метою запропоновано:

обмеження максимального розміру пенсії на рівні 10 розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (з 1 квітня 2011 року – 7 640 гривень), з поширенням цього обмеження на пенсіонерів, яким пенсію призначено до набрання чинності законопроектом;

зменшення розміру пенсії з 90 до 80 відсотків заробітної плати державних службовців;

виплату дострокової (за півтора року) пенсії державним службовцям, депутатам, прокурорам, суддям проводити лише непрацюючим пенсіонерам;

обмежити заробіток для призначення пенсії народним депутатам, суддям, прокурорам, військовослужбовцям сумою заробітної плати, на яку нараховується єдиний соціальний внесок, як для інших категорій пенсіонерів;

підвищення пенсійного віку для чоловіків - державних службовців до 62 років, починаючи з 2013 року, поступово, за 4 роки. Цей вік буде граничним, інститут продовження перебування на державній службі буде скасовано;

призначення дострокових пенсій народним депутатам, у разі закінчення їх депутатських повноважень, не за два роки до досягнення пенсійного віку, а за півтора, як термін, який застосовується для інших категорій пенсіонерів.

З метою покращення умов пенсійного забезпечення працівників бюджетної сфери (освіти, культури, охорони здоров’я та соціального захисту) при виході на пенсію пропонується запровадити одноразову допомогу у розмірі 10 призначених їм пенсій.

Передбачається поступово, протягом 10 років, збільшити необхідну вислугу для призначення пенсії військовослужбовцям та деяким іншим особам з 20 до 25 років, запровадивши при цьому її календарне обчислення.

Для зацікавлення осіб до більш тривалого трудового життя та стимулювання до більш пізнього виходу на пенсію передбачається:

спростити механізм збільшення розміру пенсії за вибором особи при відстроченні терміну виходу на пенсію, в межах перших 5 років підвищувати пенсії на 0,5 відсотків за кожен місяць більш пізнього виходу на пенсію, у разі роботи понад 5 років – збільшувати на 0,75 відсотків при виході на пенсію. При цьому при досягненні пенсійного віку від особи не вимагатиметься звернення до пенсійних органів про відстрочення призначення пенсії.

підвищити мінімально необхідний страховий стаж для одержання пенсії за віком з 5 до 15 років;

для новопризначених пенсій підвищити нормативну тривалість страхового стажу для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі для жінок з 20 до 30 років та для чоловіків з 25 до 35 років;

пенсійний вік для жінок, які отримують пенсію відповідно до загального закону підвищити з 55 до 60 років починаючи з 1 вересня 2011 року, поступово збільшуючи його на 6 місяців кожного року протягом 10 років;

вік для жінок, для одержання державної соціальної допомоги підвищити з 58 до 63 років.

Законопроектом передбачені компенсатори у зв’язку із підвищенням пенсійного віку для жінок:

за кожні півроку більш пізнього виходу на пенсію жінка одержить збільшену на 2,5 відсотки пенсію (за 5 років відстрочки пенсія збільшиться на 25 відсотків);

тимчасово, протягом 3 років, пропонується надати можливість добровільного виходу на пенсію непрацюючим жінкам при досягненні 55 років за умов, визначених проектом Закону.

Для зменшення диспропорцій у розмірах пенсій, призначених у різні роки, пропонується переглянути порядок призначення, перерахунку пенсій:

для призначення пенсії брати розмір середньої заробітної плати за три календарні роки, що передують року звернення за призначенням пенсії, а перерахунок пенсії проводити із середньої заробітної плати, з якої призначено (перераховано) пенсію;

проводити перерахунки пенсій працюючим пенсіонерам, які отримують пенсію за вислугу років, тільки після досягнення пенсійного віку;

проводити призначення пенсій із заробітної плати лише за даними персоніфікованого обліку, а за бажанням особи із урахуванням заробітної плати за 60 місяців до запровадження персоніфікованого обліку – до 1 липня 2000 року;

удосконалити механізм обчислення коефіцієнту заробітної плати для осіб, які одержували допомогу по безробіттю, або здійснювали догляд за дитиною до 3-х років, дитиною-інвалідом, або за 80-річним.

Перелік нормативно-правових актів у даній сфері правового регулювання:

Кодекс України про адміністративні правопорушення, Бюджетний кодекс України, закони України “Про державну службу», “Про статус народного депутата України», “Про Кабінет Міністрів України», “Про службу в органах місцевого самоврядування», “Про дипломатичну службу», “Про прокуратуру», “Про судоустрій і статус суддів», “Про наукову і науково-технічну діяльність», “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», “Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів», “Про пенсійне забезпечення», “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам», “Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні», “Про зайнятість населення», “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», “Про недержавне пенсійне забезпечення», “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», “Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування», Загальнодержавна програма адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу, затверджена Законом України від 18 березня 2004 р. № 1629-IV.

На думку С.Тігіпка реалізація проекту Закону України не випливає на доходну та видаткову частину Державного бюджету України. У той же час, очікуваний в 2011 році дефіцит бюджету Пенсійного фонду обсягом 17,8 млрд. грн. покривається за рахунок коштів Державного бюджету України. Реалізація проекту акта дозволить зменшити дефіцит бюджету Пенсійного фонду в 2011 році на 211,6 млн. грн. Передбачається, що при прийнятті законопроекту зменшення видатків солідарної системи пенсійного страхування в 2012 році складе 2 500,9 млн. грн.

Основним очікуваним результатом, зазначає С.Тігіпко прийняття акта є збалансування у середньостроковій перспективі солідарної системи пенсійного страхування, що дозволить покращити пенсійне забезпечення пенсіонерів, знівелювати негативний вплив старіння населення України на бюджет Пенсійного фонду та створить умови для впровадження накопичувальної системи пенсійного страхування.

Реалізація проекту акта дозволить відновити соціальну справедливість щодо порядку призначення пенсії незалежно від закону, за яким вона призначається, а також передбачити розумне співвідношення між мінімальним та максимальним розмірами пенсій.

Для даного повідомлення коментарі заборонені.
Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редіректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .
Система Orphus Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Теми

Таким чином Ви завжди зможете слідкувати за оновленнями на сторінці Zakonoproekt.Org.UA на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на GOOGLE+ Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com

Zakonoproekt.org.ua - це незалежне видання, що фінансуються за рахунок реклами та кожного використання читачами рекламних банерів на цьому сайті.

Чи треба ще раз голосувати за депутатів, що бояться подати депутатський запит про збитки у 2,5 млн. грн при незаконному придбанні комп`ютерів для ВРУ?
Ні, бо вони і у подальшому будуть так робити,бо інтереси держави їм чужі, 89 голосів (75 %)
Потрібно їх обирати і надалі, щоб чиновники ВРУ і далі безконтрольно транжирили народні податки, 19 голосів (16 %)
Вони бояться, чого ж їх обвинувачувати в боягузстві., 10 голосів (8 %)
Проголосовано: 118

Нам важлива Ваша оцінка сайту­ Zakonoproekt.Org.UA

Заходьте до нас на Facebook

Про фінансування сайту

© 2010 www.zakonoproekt.org.ua . Творимо закони разом! Аналіз законів та аналіз і розробляння законопроектів. Сайт - це останні новини щодо Верховної Ради України. Президента України,. Кабінет міністрів України та інші органи державної влади і органи місцевого самоврядування на тему: закони, законопроекти та інше законодавство, політика, економіка, фінанси, технології, право, культура, здоров’я.
Усі права на матеріали, що перебувають на сайті, захищенi відповідно до законодавства України. Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редиректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .

Карта сайту | © 2010 - 2014 Zakonoproekt.Org.UA
RSS для Zakonoproekt.org.ua