Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com RSS для Zakonoproekt.org.ua Про RSS


Костенко: «Ми створюємо активний рух «За введення законодавчої норми про паління в лише дозволених місцях» 

Сторінка англійською мовою Сторінка російською мовою Сторінка французькою мовою Сторінка німецькою мовою Сторінка  іспанською мовою Версія для друку
03.10.2010

Внесений 29.06.2010 до Верховної Ради України законопроект №6595 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо захисту здоров'я громадян від результатів вживання тютюнових виробів) став черговим кроком на шляху реального захисту громадян України від результатів вживання тютюнових виробів. Тепер палити тютюнові вибори можна буде лише у визначених місцях для паління.

Внаслідок недостатньо точно визначених обмежень для тих, хто вживає тютюнові вироби, здоров’ю мільйонів людей щодня наноситься шкода від уживання тютюнових виробів особами, які роблять це в присутності людей, які не палять.

На відміну від країн Європейського Союзу, де встановлено, як, наприклад, у Королівстві Нідерланди, що вживати тютюнові вироби можна лише в тих місцях, де на це надано дозвіл, в Україні ж навпаки - палити можна всюди, де відсутній знак про заборону палити.

Паління на зупинках громадського транспорту, із подальшим входом до цього транспорту й видиханням у його салоні тютюнового диму, від тільки, що викинутої на дорогу цигарки, стало нормою поведінки, і це кожен з тих, хто користується громадським транспортом, бачить щодня, відмічає співатор законопроекту політолог Євген Костенко.

Держава, вводить обмеження щодо віку плоду, після досягнення якого жінці заборонено проводити штучне переривання вагітності, і в той самий час, відсутня заборона паління вагітними жінками, і тими, які кормлять грудних дітей. Хоча це паління наносить шкоду дитині, а потім і державі, яка вимушена витрачати кошти на лікування дитини, яка хворіє внаслідок того, що її мати палила під час вагітності чи кормління її груддю.

Одночасно із цим відсутня заборона повнолітнім особам палити в присутності неповнолітніх, у тому числі і їхнім батькам, а також паління тютюнових виробів у своїх приватних помешканнях, об’єднаних єдиною вентиляційною системою та на відкритих балконів, з порушенням прав інших людей, які живуть поруч, на повітря, чисте від тютюнового диму. Кожен хоч раз був свідком випадку, коли люди, які не курять, вимушені закривати вікна, оскільки почав курити сусід, який живе поверхом нижче, на сусідньому балконі, чи в туалеті, який має спільну вентиляційну систему з квартирою сусідів, що не курять.

Виникає й необхідність уточнення характеристик місць громадського користування. На сьогодні абзацом першим частини 1 статті 1 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення» передбачено що «громадське місце - частина (частини) будь-якої будівлі, споруди, яка доступна або відкрита для населення вільно, чи за запрошенням, або за плату, постійно, періодично, або час від часу, у тому числі під'їзди, а також підземні переходи, стадіони;». Користуючись цим люди вживають тютюнові вироби на транспортних зупинках і біля них.

У той же час відсутній штраф за паління на борту повітряних суден, незважаючи на ту небезпеку, яку може становити це правопорушення.

Відсутність жорсткої заборони на рекламування тютюнових виробів, дуже легко дозволяє оминати інші м’які заборони їхньої реклами. І тому, навіть після заборону стендів із рекламою тютюну, реклама з’являється вже на величезних щитах-вітринах тютюнових кіосків у центрі міста та біля транспортних вузлів, якими користуються й неповнолітні, що йдуть у навчальні заклади або з них.

Так само майже біля всіх касових апаратів у звичайних магазинах і супермаркетах знаходяться рекламні вітрини із цигарками, які, начебто, не повинні бути доступними неповнолітнім через телебачення чи рекламні стенди.

Реклама тютюнових виробів розповсюджується у виданнях, до яких має вільний доступ неповнолітні.

Не врегульовано й питання реклами тютюнових виробів у мережі Інтернет.

Частиною 8 статті 22 Закону України «Про рекламу», оприлюдненого за №270/96-ВР ще 3 липня 1996 року, встановлено, що «рекламодавці алкогольних напоїв та тютюнових виробів зобов'язані в порядку, передбаченому законами України, спрямовувати на виробництво та розповсюдження соціальної реклами щодо шкоди тютюнопаління та зловживання алкоголем не менше 5 відсотків коштів, витрачених ними на розповсюдження реклами тютюнових виробів та алкогольних напоїв у межах України. Розпорядники цих коштів щоквартально оприлюднюють звіт щодо їхньго використання.».

Але всі ці роки Держспоживстандарт, Міністерство економіки України та Міністерство фінансів України не мали і не мають жодної інформації про оприлюднення таких звітів. Внаслідок неприйняття до цього часу Законів України про внесення змін до Закону України «Про систему оподаткування» (щодо збору на виробництво і розповсюдження соціальної реклами щодо шкоди тютюнопаління та зловживання алкоголем) та Закону України «Про збір на виробництво і розповсюдження соціальної реклами щодо шкоди тютюнопаління та зловживання алкоголем», виробники тютюну продовжують ігнорувати вищезазначені норми. Наприклад, «Бритіш Американ Тобакко Україна» заявляє на своєму офіційному веб-сайті http://www.bat.ua, доменне ім’я якого зареєстровано в Україні, що головну роль у визначенні та наданні споживачам відомостей про ризики для здоров’я, пов’язані зі споживанням тютюнових виробів такої продукції, і про заходи, що їх можна вжити задля зниження цих ризиків мають відігравати уряди країн, і саме «уряди мають надавати дорослим споживачам, які обирають ту чи іншу марку сигарет, зрозумілу інформацію про те, чи пов’язане споживання сигарет з нижчим вмістом смоли та нікотину з потенційно меншими ризиками для здоров’я», тоді як тютюнові компанії просто повинні допомагати урядам, надаючи відповідну інформацію, а також підтримувати урядові розпорядження, розміщуючи попередження про шкоду для здоров’я на кожній упаковці.

Та сама «Бритіш Американ Тобакко» заявляє, що переконливі докази того, що вплив навколишнього тютюнового диму справді підвищує ризик виникнення в людей, які не курять, раку легенів, захворювань серця або хронічного обструктивного захворювання легенів, відсутні.

І хоча абзацом першим частини четвертої статті 114 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» виробнику тютюнових виробів забороняється наносити на етикетки інформацію, яка може вводити в оману або створювати неправильне враження щодо характеристик тютюнових виробів, їх впливу на здоров'я, включаючи будь-який термін, напис, торговельну марку, зображення, символічний або будь-який інший знак, що прямо чи опосередковано створює помилкове враження про те, що визначений тютюновий виріб є менш шкідливим, ніж інші тютюнові вироби, у тому числі включати такі терміни, як «із низьким вмістом смол», «легкі», «супер легкі», «ультра легкі» та їх аналоги іншими мовами, на офіційному веб-сайті»Бритіш Американ Тобакко Україна» завуальовано вказано, що «Ми не робимо заяв з приводу меншої шкідливості сигарет з нижчим вмістом смоли, хоча існують наукові думки про те, що їх споживання менш ризиковане для здоров’я – за тієї умови, що, переходячи з куріння сигарет із високим вмістом смоли на куріння сигарет із низьким вмістом смоли, курець не змінює своєї манери куріння.».

У той же час інший виробник тютюну - Філіп Морріс Україна, вимушений підтверджувати, що «тютюнові вироби, зокрема сигарети, - шкодять здоров’ю та викликають залежність. Існують незаперечні медичні й наукові докази того, що куріння спричиняє рак легень, емфізему, серцеві захворювання та інші серйозні хвороби»І на його думку «висновки компетентних органів щодо шкоди пасивного куріння становлять достатню підставу для обмеження куріння в громадських місцях» оскільки «пасивне куріння викликає в некурців серйозні хвороби, зокрема рак легень і серцеві захворювання». Але й ця компанія не розміщає на своєму веб-сайті достатньо інформації щодо шкоди, яку несе тютюнопаління для тих, хто палить, і тих, хто вимушено вдихає повітря з результатами тютюнопаління і відсилає для цього на головний сайт своєї компанії, який не містить цієї інформації державною мовою.

І незважаючи на це, з невідомих причин, згадка про збір на виробництво та розповсюдження соціальної реклами щодо шкоди тютюнопаління та зловживання алкоголем до цього часу відсутня і в проекті нового Податкового Кодексу. Внаслідок чого, держава продовжуватиме витрачати кошти на таку соціальну рекламу, передбачаючи її в Державному бюджеті України, хоча ці цільові витрати повинні були б нести ті, хто отримують прибуток від продажу і реклами продукції, вживання якої наносить шкоду здоров’ю громадян.

Законопроектом планується визначити, що вживання тютюнових виробі дозволяється лише в спеціально відведених місцях для споживання тютюнових виробів, що позначені спеціальними графічними знаками. Що зменшить витрати держави на контроль за тютюнопалінням, яке призводять до нанесенню шкоди здоров’ю громадян, що тим самим призведе до зменшення витрат на лікування наслідків тютюнопаління та його впливу на здоров’я тих людей, які вимушено вдихають його наслідки.

Проектом пропонується ввести заборону паління батьків, які палять у присутності дітей, або цим вживанням тютюнових виробів, у тому числі у своїх приватних помешканнях, порушуються права інших людей, які живуть поруч, на повітря чисте від тютюнового диму.

Уточнюються межи визначення терміну щодо місця, де не можна палити, для чого чинний термін «громадське місце», який, як показав досвід реалізації цього Закону, дає змогу ухиляться від його виконання, замінюється на «місце громадського користування». Цей термін уже застосовується в чинному законодавстві України. Наприклад, у Міжнародній конвенції ООН «Про боротьбу з бомбовим тероризмом», яку Україна ратифікувала Законом №2855-III 29 листопада 2001 року, міститься більш точний термін, який пропонується використати і для цього закону, розширивши його, шляхом включення до нього слів «громадський транспорт (включаючи транспорт міжнародного сполучення)», і виклавши в такій редакції : «місце громадського користування - означає ті частини будь-якої будівлі, земельної ділянки, вулиці, водного шляху або інших місць чи громадському транспорті (включаючи транспорт міжнародного сполучення), які доступні або відкриті для населення постійно, періодично або час від часу, і включає будь-який комерційний, діловий, культурний, історичний, просвітній, культовий, урядовий, розважальний, рекреаційний або аналогічний об'єкт, який таким чином доступний або відкритий для населення».

Проектом визначається, що споживання тютюнових виробів дозволяється лише в спеціально відведених для цього місцях, які позначені спеціальним графічним знаком, а також у власних житлових приміщеннях, з урахуванням, що споживання цих тютюнових виробів не порушуватиме права осіб, які перебувають у цьому чи сусідньому приміщеннях, на відпочинок та чисте від тютюну повітря.

Пропонується визначити, що спеціально відведені місця для паління повинні:

1) бути передбачені в приміщеннях органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності, у закладах громадського харчування, на судах морського й річкового транспорту, у будівлях аеропортів, залізничних, автомобільних і водних вокзалах;

2) розміщатися в окремих приміщеннях, відділених від найближчих робочих місць чи місць відвідувачів тамбурами, які захищають людей, що знаходяться за межами цих місць від впливу тютюнового диму та унеможливлення проходження повз цих місць чи доступу до них осіб, які не палять;

3) відповідати встановленим Кабінетом Міністрів України вимогам щодо обладнання, устаткування та утримання а також мати на вході до такого місця прямокутний графічний знак із текстом такого змісту: «Приміщення для куріння. Куріння шкодить Вашому здоров'ю!», а в середині приміщення - прямокутний графічний знак із текстом такого змісту: «Місце для куріння. Куріння шкодить Вашому здоров'ю!», а також наочну інформацію при вході і із середини приміщення для паління про шкоду, яку завдає куріння тютюнових виробів здоров'ю того хто палить, а також людей, які його оточують.

Власник або орендар приміщення:

1) несе відповідальність за:

а) належне обладнання та утримання місць, спеціально відведених для куріння відповідно до вимог частини 5 цієї статті;

б) забезпеченням захисту здоров’я та оплату праці працівників, які обслуговуватимуть спеціально відведені місця для споживання тютюнових виробів.

г) за уникнення можливості перебування в спеціально відведених місцях для паління вагітних жінок, жінок, які кормлять грудних дітей, неповнолітніх.

2) зобов'язаний або повністю заборонити на своїй території вживання тютюнових виробів, або відводити у закладах громадського харчування не менше 60 відсотків площі торгових залів таких закладів для обслуговування осіб, які не курять.

3) вводить додаткову чи окрему плату за користування спеціально відведеними торговими залами для обслуговування осіб, які не курять, чи місцями для паління, і не допускає включення витрат на забезпечення цього, у ціну товарів і послуг, які надаються особам, які не палять.

Забороняється, з урахуванням вимог, що встановлені цією статтею, створювати спеціально відведені місця для споживання тютюнових виробів у таких місцях громадського користування: у закладах освіти, культури, фізичної культури і спорту, медичного і оздоровчого призначення та на територіях цих закладів, на прибудинкових дитячих і спортивних майданчиках, у під'їздах жилих будинків та в підземних переходах.

Забороняється вживання тютюнових виробів:

1) неповнолітніми та в присутності неповнолітніх;

2) у своїх приватних помешканнях, якщо цим порушуються права інших людей, які живуть поруч, на повітря, чисте від тютюнового диму.».

Ураховуючи, що вживання тютюнових виробів і наслідки для здоров’я громадян, які тягне його вживання, є досить загрозливими для життя громадян, доцільно, аби максимально всі питання, які пов’язані зі споживанням тютюнових виробів були в одному нормативно-правовому акті, у тому числі і питання реклами, яка є важливою складовою в у виробленні стратегії збереження життя людей, здоров’ю яких шкода наноситься від вживання тютюнових виробів ними особисто, або в їхній присутності.

Тому пропонується визначити в частині 3 стаття 15-2 «Обмеження щодо споживання пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв та тютюнових виробів» Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», що обмеження на споживання тютюнових виробів встановлюються Законом України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення. У статті 16 якого «Реклама тютюнових виробів», встановити , що :

1. Забороняються:

1) усі види реклами тютюнових виробів та знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, за виключенням розміщення в спеціалізованих виданнях, 95 відсотків площі яких присвячено виробництву й торгівлі тютюновими виробами, і які розповсюджуються запечатаними в непрозорих пакетах по спеціальній підписці, оплаченій передплатниками цих видань особисто й для власного користування, або, які безоплатно розповсюджуються на спеціалізованих виставках, що присвячені виключно виробництву та торгівлі тютюновими виробами, що проводяться виключно для виробників та продавців тютюнових виробів. Реклама тютюнових виробів повинна супроводжуватись інформацією про кількісний уміст у димі однієї сигарети смоли та нікотину;

2) проведення виставок, які присвячені виробництву й торгівлі тютюновими виробами в одних приміщеннях із виставками, які присвячені виробництву й торгівлі інших виробів і послуг:

2) спонсорування теле-, радіопередач, театрально-концертних, спортивних та інших заходів, які проводяться в місцях громадського користування з використанням знаків для товарів та послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби;

3) розміщення фото, відео та інших зображень реклами тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, а також аналогічних зображень осіб, які палять, та зображення процесу паління тютюнових виробів, у фільмах, які показуються чи розповсюджуються на території Україні, у засобах масової інформації, у тому числі й на веб-сайтах, які розміщуються в Інтернет та належать безпосередньо громадянам України, чи особам, які постійно проживають в Україні або, які підконтрольні їм, а також веб-сайтах, доменні імена яких зареєстровано в зоні .UA, чи їхніми реєстраторами, які знаходяться в Україні, чи використовуються в рекламі, що розповсюджується в Україні;

4) використання осіб віком до 18 років, як фотомоделей для реклами тютюнових виробів та знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби;

5) формувати думку, що паління є важливим фактором досягнення успіху в спортивній, соціальній, сексуальній або інших сферах життя;

6) створювати враження, що паління тютюнових виробів сприятиме розв'язанню особистих проблем;

7) формувати думку, що тютюнові вироби мають лікувальні якості або що вони є стимулювальними чи заспокійливими засобами;

8) заохочувати до тютюнопаління або негативно розцінювати факт утримування від вживання тютюнових виробів;

9) створювати враження, що більшість людей палить.

2. Кінодистриб`ютерскі компанії, телерадіоорганізації, засоби масової інформації та веб-сайти під час розповсюдження, показу та розміщення фото, відео та інших зображень, зазначених у абзаці три частини 1 цієї статті, які були створені до набуття чинності цього закону, зобов’язані розміщати в нижній частині цих зображень один з текстів, передбачених частиною третьою статті 11 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».

У Законі України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» пропонується залишити, дещо, унормувавши, всі питання, що пов’язані з державним регулюванням виробництва і обігу тютюнових виробів до моменту, коли виробники передають ці вироби особам, які їх продають, а також, питання контролю за зберіганням цих виробів та фіскального контролю за цим.

Пропонується, уточнивши вимоги до приміщень, у яких здійснюється торгівля тютюновими виробами, визначити, що місце реалізації виключно тютюнових виробів чи алкогольних напоїв, у тому числі на розлив, повинно в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів - торговельною площею не менше 50 кв. м, для алкогольних напоїв - торговельною площею не менше 60 кв. м., обладнане електронними контрольно-касовими апаратами (незалежно від їхньої кількості), у яких можуть оформлятися лише тютюнові вироби чи алкогольні напої, або, де є товарно-касові книги (незалежно від їхньої кількості), в яких фіксується виручка виключно від оптового продажу для юридичних осіб алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

На сьогодні ж продаж тютюнових виробів здійснюється в місце розташування касових апаратів, а не в окремих приміщеннях, як це здійснюється на Заході. До того ж вітрини кіосків по продажу талонів, газет тощо. Використовуються в якості рекламних щитів, на яких виставляються тютюнові вироби, що стає фактичними рекламними щитами тютюнових виробів. І такі кіоски розміщуються біля транспортних зупинок, навчальних закладів тощо,

Пропонується увести обов’язок використання для маркування виробів лише чорний та білий колір, а також збільшити розмір тексту основного медичного попередження споживачів тютюнових виробів, який повинен наноситися на упаковки тютюнових виробів почергово до 50 відсотків площі зовнішньої поверхні кожної більшої сторони упаковки тютюнових виробів. Тексти основного та додаткового медичних попереджень споживачів тютюнових виробів, які зазначаються на кожній упаковці тютюнових виробів, повинні бути чіткими, надрукованими в чорній рамці, ширина якої не менша, ніж чотири міліметри, чорним жирним шрифтом на білому фоні, рядковими буквами, за винятком першої букви попередження, розміщеними по центру рамки, таким чином, щоб забезпечити цілісність цих текстів при відкриванні тютюнового виробу способом, зазначеним на його упаковці, і не перекриватися іншою друкованою інформацією або марками акцизного збору. Також пропонується й вирішення питання більшої публічності, як щодо виробників тютюнових виробів та їхньої продукції, так і використання коштів, що направляються на рекламу боротьби з палінням.

Для забезпечення більш жорсткого контролю за реалізацією тютюнових виробів пропонується встановити, що їхня реалізація повинна здійснюватися лише із застосуванням касових апаратів. В осіб, які порушують вимоги цього закону видана їм ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб'єктом господарювання письмового розпорядження про її анулювання. Суб'єкт господарювання, ліцензія якого була анульована у зв’язку з порушенням вимог статті 15-3 цього Закону, має право звернутися щодо отримання ліцензії на цей вид діяльності не раніше ніж через 2 роки.

Майже 15 років не працювала норма щодо спрямовування на виробництво та розповсюдження соціальної реклами щодо шкоди тютюнопаління та зловживання алкоголем 5 % коштів, витрачених ними на розповсюдження реклами тютюнових виробів та алкогольних напоїв у межах України і щоквартального оприлюднення звітів про це. Причина в тому, що цим питанням займалося не профільне міністерство, яке вирішує питання у сфері охорони здоров'я, а мінекономіки, в якого питання захисту від шкоди тютюнопаління та зловживання алкоголем, не було на першому місті.

Враховуючи кількість смертей від наслідків споживання тютюнових виробів виникає необхідність покласти край такій невизначеності, і тому пропонується чіткіше визначати, які саме державні органи повинні здійснювати контроль за виконанням вимог норм цього закону.

Так розпорядники 5% коштів щоквартально, не пізніше 5 числа місяця, наступного за звітним, оприлюднюють звіт щодо їхнього використання на своїх веб-сайтах і направляють його до центрального органу виконавчої влади у сфері охорони здоров'я, який щоквартально, не пізніше 10 числа місяця, наступного за звітним, оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті ці звіти, а також звіт про використання коштів, передбачених у Державному бюджеті України для виробництва та розповсюдження соціальної рекламної інформації про шкоду тютюнопаління та зловживання алкогольними напоями.

Функції по контролю й нагляду за дотриманням правил організації спеціально відведених місць для споживання тютюнових виробів в закладах громадського харчування покладається на спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів.

Пропонується також увести відповідальність чи більш жорсткіші санкції, за куріння тютюнових виробів особами, яким це заборонено, поза спеціально відведених для цього місць, визначених рішенням відповідного органу місцевого самоврядування, або з порушенням прав інших осіб на повітря, чисте від тютюнового диму та викидання сміття в невстановлених місцях.

Які, хоча і є збільшеними по відношенню до існуючих в України, але є меншими в порівнянні зі штрафами за подібне в Сінгапурі, де штраф становить від 500 до 1000 сінгапурських доларів (С$), курс яких до гривни на 22.06.2010 р становить 575.1084 грн. за 100 С$.

Нормативно-правовими актами, що регулюють зазначені відносини, є Конституція України, Закони України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення», «Про внесення змін до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», «Про рекламу» та Кодекс України про адміністративні правопорушення.

Реалізація положень поданого законопроекту після його прийняття змін до інших законів не потребує.

Реалізація положень Закону, у разі його прийняття, не потребує фінансових витрат з Державного бюджету України, а контроль за виконанням вимог щодо збору на рекламу, призведе до зменшення витрат, які на цю соціальну рекламу здійснює держава.

Реалізація даного законопроекту, і в першу чергу визначення що вживання тютюнових виробів дозволяється лише в спеціально відведених місцях для споживання тютюнових виробів, що позначені спеціальними графічними знаками, чіткіші визначення обмеження реклами цих виробів тощо, адміністративні санкції за порушення вимог цих законів, зменшить витрати держави на контроль за тютюнопалінням, яке призводять до нанесенню шкоди здоров’ю громадян, що тим самим призведе до зменшення витрат на лікування наслідків тютюнопаління та його впливу на здоров’я тих людей, які вимушено вдихають його наслідки. А це, у свою чергу, дозволить захистити конституційні права громадян, які не бажають уживати тютюнові вироби чи результати їхнього споживання сприятиме зменшенню витрат на лікування від наслідком порушення прав цих громадян.

Для обговорення законопроекту відкриті сторінки у Facebook.com  і  Lіnkedіn.com -  

Нам цікаві Ваші конструктивні оцінки.

Щоб додати коментар, Ви повині зареєструватися на сайті.
Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редіректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .
Система Orphus Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Теми

Таким чином Ви завжди зможете слідкувати за оновленнями на сторінці Zakonoproekt.Org.UA на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на GOOGLE+ Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com

Zakonoproekt.org.ua - це незалежне видання, що фінансуються за рахунок реклами та кожного використання читачами рекламних банерів на цьому сайті.

Заходьте до нас на Facebook


Про фінансування сайту

© 2010 www.zakonoproekt.org.ua . Творимо закони разом! Аналіз законів та аналіз і розробляння законопроектів. Сайт - це останні новини щодо Верховної Ради України. Президента України,. Кабінет міністрів України та інші органи державної влади і органи місцевого самоврядування на тему: закони, законопроекти та інше законодавство, політика, економіка, фінанси, технології, право, культура, здоров’я.
Усі права на матеріали, що перебувають на сайті, захищенi відповідно до законодавства України. Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редиректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .

Карта сайту | © 2010 - 2020 Zakonoproekt.Org.UA
RSS для Zakonoproekt.org.ua