Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com RSS для Zakonoproekt.org.ua Про RSS


Міністри-корупціонери і глава Нацбанку закрили головну опозиційну газету 

Сторінка англійською мовою Сторінка російською мовою Сторінка французькою мовою Сторінка німецькою мовою Сторінка  іспанською мовою Версія для друку
09.10.2016

В ЄС скандал із закриттям газети. Вже відомо, що "євроквартироотимісти" "стоп-цензури" побоялися виступити із протестами проти такого натиску на свободу слова в ЄС. Хоча в Україні аналогічне закриття не рідкість.  Наприклад, та сама паперова версія газети "Дело", після того, як її журналісти подали до суду на найвпливовішого директора ВР Валентина Зайчука, які був реальним тіньовим керівником ВР, хоча і мало кому відомим за межами ВР, і виграли цей суд, була закрита, "випадково", Віктором Пінчуком, в якого тоді була дуже велика проблема із необхідністю прикрити справу Гонгадзе і обвинувачення в адресу Кучми.

В ЄС скандал із закриттям газети. Вже відомо, що "євроквартироотимісти" "стоп-цензури" побоялися виступити із протестами проти такого натиску на свободу слова в ЄС. Хоча в Україні аналогічне закриття не рідкість.

Наприклад, та сама паперова версія газети "Дело", після того, як її журналісти подали до суду на найвпливовішого директора ВР Валентина Зайчука, які був реальним тіньовим керівником ВР, хоча і мало кому відомим за межами ВР, і виграли цей суд, була закрита, "випадково", Віктором Пінчуком, який купив її в німецького інвестора, як от цю газету в австрійського, і в якого тоді була дуже велика проблема із необхідністю прикрити справу Гонгадзе і обвинувачення в адресу Кучми. 

Вміння своєчасно створювати проблеми, щоб потім надавати допомогу, завжди було фішкою Зайчука. 

Саме із цим пов'язують його призначення радником Порошенка відразу ж після призначення Гройсмана Прем'єр-Міністром України, за наданням йому для цього голосів підконтрольних хоча і екс, але все рівно директору ВР. Після чого у Зайчука тепер два кабінети - на Садовій і на Банковій.

Тепер навчене закриттям Дело.UA пише про критику за купівлю дорогої квартири голови Нацбанку Угорщини, а не України. Хоча у порівнянні із тим, що витворяє українська влада - угорські дії - це "дитячі забавки", які тягнуть в Україні не на строк ув'язнення, а лише на нову державну нагороду.

"Міністри-корупціонери і глава Нацбанку: за що закрили головну опозиційну газету Угорщини?

09 жовтня 2016, 14:26 

Віктор Орбан своїм рішенням закрив головну опозиційну газету Угорщини під назвою Népszabadság. Його противники вже назвали такий крок президента "чорним днем для угорської преси" і закликали влаштовувати акції протесту у редакцій і офісів. Delo.UA спробувало розібратися, чим журналісти не догодили лідеру Угорщини і як це може позначитися на свободі ЗМІ в країні

Свобода преси була страчена 8 жовтня 2016 року. Газета заплатила за правду

"Чорна субота": як закрили головний рупор угорської опозиції?

В кінці тижня журналісти однієї з провідних угорських газет спокійно готували випуск на понеділок, коли ніби грім серед ясного неба прийшло сповіщення про закриття видання. Його тут же пов'язали з особистим рішенням Віктора Орбана, так як публікації торкнулися його близьке коло.

Népszabadság часто критикувала правоцентристський уряд прем'єр-міністра Віктора Орбана. Європейські лідери також дорікають йому за нападу на свободу засобів масової інформації та усе більш жорстку антимігрантські політику, що виходить із Будапешта.

Перед несподіваним закриттям щоденна газета випустила кілька історій про корупцію в політичному і банк овськом секторі країни, в тому числі про організацію екстравагантних поїздок одного з впливових міністрів (мова про міністра інформації Антальї Рогань) і про особистий скандал з президентом Національного банку Угорщини Дьєрдя Матолчі. На рахунок того, хто міг бути цим "таємним покупцем", є різні теорії, але основні дві - або радник Орбана Арпад Габон, або різко розбагатів останнім часом при Орбаном бізнесмен Леренц Месарош.

Співробітники Népszabadság жили під постійною загрозою, що вони в кінцевому підсумку виявляться на вулиці і будуть замінені новим власником проурядовими журналістами. Так, як сталося з Magyar Hírlap в 2004 році, коли Ringier, міжнародна медіа-група зі штаб-квартирою в Швейцарії, продала газету Габору Селеш, мільярдерові з крайніми правими політичними поглядами.

Один з "редакторів високого рівня" з Népszabadság повідомив інформаційному агентству AFP, що журналісти, які готували історії до випуску 10 жовтня, раптово були позбавлені можливості поїхати на роботу - їм були вручені листи про відсторонення від неї. Але вже в суботу в Будапешті зібрався багатотисячний мітинг за підтримку свободи слова і свободи преси.

Деякі навіть запалили вогнище, щоб спалити копії проурядових ЗМІ.

"Редакція дізналася про рішення негайно закрити газету в той же час, що і громадськість, - пишуть журналісти на сторінці газети в Facebook. - Наша перша думка, що це переворот. Ми будемо на зв'язку найближчим часом."

Mediaworks, власники газети з австрійським капіталом, зв'язали її закриття з "необхідністю створити і розвинути нову концепцію" і підкреслили, що це було "бізнес-рішення", так як втратили 5 мільярдів флоринтів ($ 18,4 млн) з 2007 року. Компанія не сказала, коли газета може знову вийти в тираж, але підтвердила, що хоче "зберегти Népszabadság на майбутнє".

"Закриття Népszabadság є останнім прикладом манії величі Віктора Орбана", -сказав Адам Міркоці, представник ультраправої партії "Йоббік". "Єдиною метою Фідес є ... отримати 100% контроль над угорськими ЗМІ".

"Я дуже поважаю своїх колег, які писали розслідування ... це були дуже сильні статті", - сказав журналіст Золтан Тренченьі, який був присутній на мітингу.

"За допомогою цієї дії бій режиму Орбана проти свободи преси досягло свого піку", - сказав голова партії "Разом" Віктор Сігетвар.

"Ми в шоці. Звичайно, вони будуть намагатися подати це як бізнес-рішення, але це неправда", - заявив журналіст, який не хотів бути названим, сказав AFP.

Квартири, банки, коханки, міністри - про що писала газета Népszabadság?

У статті про Нацбанк Угорщини повідомлялося, що коханка Матольчі в той час поки працювала в банку , отримувала непомірно високу зарплату. І як тільки вона покинула банк, Матольчі "прилаштував" її на прибуткову позицію в один з банківських фондів, який служить "провідником" для грошей від громадських і приватних організацій в Нацбанк. Зрозуміло, що коханка мала свій відсоток від проходять через її відділ грошей.

Як виявилося, це був не кінець історії Матольчі. Так як глава Нацбанку перебуває в середині шлюборозлучного процесу зі своєю дружиною, він потребував квартирі. Досить скоро він знайшов її. Прекрасна, дуже дорога квартира в районі замку Буда. Єдина проблема полягає в тому, що квартира належить президенту угорської гілки Unicredit Міхалі Пата, який в даний час є головою банківської асоціації. З огляду на, що Дьордь Матольчі управляє установою, яке має функцію нагляду над угорською банківською системою, в цілому ця схема є досить неетичною і передбачає конфлікт інтересів. Газета підозрювала, що Нацбанк в особі Матольчі незаконно "благоволить" Unicredit.

Інша історія пов'язана з міністром Анталом Роганом. Він, живучи на зарплату міністра пропаганди і інформації, дозволяє собі відпочивати на широку ногу і здійснювати сумнівні фінансові операції. Népszabadság дізналася, що Роган, його дружина, і один з їхніх синів подорожували по "княжої моді" на весілля. Вони використовували вертоліт. Але не все так просто.

 

Роган заперечував все це, поки не зіткнувся з фотографією, на якій він зображений біля вертольота (див.вище). У цей момент він розповів про свого друга, який щедро дав йому грошей на поїздку. Через день з'ясувалося, що він використовував вертоліт для поїздки в обидві сторони.

В підсумку? Закриття Népszabadság не просто буде мати стримуючий ефект, воно залишить угорську журналістику розслідувань в глибокому заморожуванню.

"Далеко не найкраще рішення"

Угорське англомовне онлайн-видання "Hungarian Spectrum" говорить, що незважаючи на бажання Фідес показати це як "тільки бізнес", закриття ЗМІ - далеко не кращий варіант вирішити проблему: ".. Припинення публікації взагалі не вважається економічно обґрунтованим вибором для вирішення фінансових проблем. реорганізація, реструктуризація, скорочення розміру робочої сили ... Ось що є найбільш часто використовуваними інструментами, щоб врятувати компанію. Призупинення публікації, навпаки, може бути дорогою справою. є контракти, які швидше за все не вступлять в силу; газети, які не будуть надруковані протягом декількох наступних місяців, і 30,000 абонентів, які не отримуватимуть щоденну газету в понеділок ", - пояснює HS.

Далі стаття розповідає про те, як Віктор Орбан спробував закрити цивільний фонд "Екотарш", який відповідав за розподіл норвезької фіндопомоги два роки тому.

"Під час нальоту на Ökotárs, йому було поставлено питання, чи грав він якусь роль в цій ганебній справі. Він заперечував це, додавши, що якщо б він зробив це, це було б злочином. Тепер у нас є доказ. Ми знаємо , що прем'єр-міністр Угорщини, за його власним визнанням, вчинив злочин в 2014 р і є підозра, що він зробив це знову. Раніше він не використовував такі "важкі руки" і такі відверто диктаторські методи. до теперішнього часу, мабуть , він більше не піклується про навіть видимості законності і свободи ЗМІ ", - нарікає Hungarian Spectrum.

"Ні, закриття Népszabadság не має нічого спільного з економікою. Це брудний політичний маневр, виконаний ультраправим диктатором в країні, яка більше не може бути названа демократією", - жорстко підсумовує видання.

Наостанок дозволимо собі процитувати Марію Вашархелі, угорського експерта по ЗМІ: "Спасибі, Європейський союз. Не має значення, як це боляче, але треба сказати, що без вас Угорщина не виявилася б там, де вона зараз. Якби ви не фінансували будівництво і функціонування диктатури Орбана, все його будівлі вже б зруйнувалися. Знищення Népszabadság, одного з останніх оплотів свободи преси, було зроблено в тому числі на ваші гроші, які ви вклали в країну і які використовуються кримінальними олігархами кримінальної держави. "

ДОВІДКА: Mediaworks, що належить австрійській приватної компанії Vienna Capital Partners, контролює великий сектор угорського ринку друкованих ЗМІ, в тому числі щоденні бізнес-газету Vilaggazdasag і спортивну Nemzeti Sport. У минулому році вона придбала 27,7% акцій Népszabadság, яка раніше належала фундації, створеної Соціалістичною партією, найбільшої лівої опозиційною силою країни. Тираж - 40 000 екз. Минулого тижня компанія оголосила про додаткове придбання регіональних газет в 12 країнах.

Автор: Анатолій Максимов

За матеріалами: "Дело", New York Times

http://delo.ua/world/ministry-korrupcija-nacbank-za-chto-zakryli-glavnuju-oppozicionn-323617/ © delo.ua"

 

Щоб додати коментар, Ви повині зареєструватися на сайті.
Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редіректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .
Система Orphus Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Теми

Таким чином Ви завжди зможете слідкувати за оновленнями на сторінці Zakonoproekt.Org.UA на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на GOOGLE+ Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com

Zakonoproekt.org.ua - це незалежне видання, що фінансуються за рахунок реклами та кожного використання читачами рекламних банерів на цьому сайті.

Заходьте до нас на Facebook


Про фінансування сайту

© 2010 www.zakonoproekt.org.ua . Творимо закони разом! Аналіз законів та аналіз і розробляння законопроектів. Сайт - це останні новини щодо Верховної Ради України. Президента України,. Кабінет міністрів України та інші органи державної влади і органи місцевого самоврядування на тему: закони, законопроекти та інше законодавство, політика, економіка, фінанси, технології, право, культура, здоров’я.
Усі права на матеріали, що перебувають на сайті, захищенi відповідно до законодавства України. Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редиректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .

Карта сайту | © 2010 - 2018 Zakonoproekt.Org.UA
RSS для Zakonoproekt.org.ua