Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com RSS для Zakonoproekt.org.ua Про RSS


Необхідно розірвати угоду, яка розвалила СРСР 

Сторінка англійською мовою Сторінка російською мовою Сторінка французькою мовою Сторінка німецькою мовою Сторінка  іспанською мовою Версія для друку
06.09.2010

Майже п’ять мільярдів гривень доходів, які щорічно перераховуються до кіпрських офшорів, змогли б запобігти підвищенню цін на комунальні послуги.

Угода між Урядами СРСР і Республіки Кіпр про уникнення подвійного оподаткування доходів та майна, була підписана у 1982 році з метою створення системи вивезення грошей зі СРСР через Кіпр та пограбування народів СРСР вищим керівництвом та чиновництвом КПРС та СРСР. Дія цієї угоди довгий час спричиняла негативний вплив на податкову систему Радянського Союзу, і зіграла певну роль у його розпалі. Угода й до цього часу спричиняє негативний вплив на податкову систему та економіку України в цілому, вважає співавтор законопроекту політолог Євген Костенко.

Пункт 2 Розпорядження Кабінету Міністрів України від 1 квітня 2005 р. №82-р та Розпорядження Кабінету Міністрів України від 01.02.2006 р. №44-р, якими з переліку офшорних зон виключені Республіка Кіпр та Республіка Панама, сприяють неконтрольованому витоку капіталів з України до різних офшорних зон. Ці рішення по вилученню Панами і Кіпру з переліку офшорів, що були у свій час прийняті Кабмінами, очолюваними Ю.Тимошенко та Ю.Єхануровим, наносить величезну фінансову шкоду економічним інтересам України та її народу, і тому ці рішення слід скасувати.

До Верховної Ради України внесено законопроект про денонсацію Угоди між Урядами СРСР та Республіки Кіпр про уникнення подвійного оподаткування доходів та майна.

Згідно з положеннями цієї Угоди від оподаткування звільняються будь-які доходи, що виникають на території України або Кіпру, у тому числі дивіденди, проценти, роялті, доходи від відчуження майна тощо, які перераховуються з однієї країни в іншу, за винятком деяких випадків оподаткування фізичних осіб та доходів постійних представництв.

Угодою створено сприятливі можливості для резидентів України цілком легально без будь-якого оподаткування виводити за кордон значні суми коштів. Положення Угоди також використовуються багатьма нашими підприємствами для створення різних схем з мінімізації податкових зобов’язань.

Відповідно до статті 7 Закону України «Про правонаступництво України» Україна застосовує договори СРСР про уникнення подвійного оподаткування до набуття чинності нових договорів. Але кіпрська сторона постійно ігнорувала пропозиції України про підготовку нової угоди.

Фактично на сьогоднішній час це не угода про уникнення від подвійного оподаткування, а угода про уникнення від оподаткування, бо жодні доходи по цій угоді не оподатковуються взагалі, а це такі доходи, прямі доходи як дивіденди, проценти, роялті, доходи від відчуження майна. Причому не зважаючи на зміни, які відбулися у податковій системі Кіпра, оподаткування прямих доходів там вкрай низьке. Так, податок на прибуток складає 10 відсотків, але доходи від дивідендів, процентів, роялтів не оподатковується взагалі. Це створює безпрецедентні можливості для встановлення спеціальних схем, які дозволяють резидентам України взагалі не сплачувати прямі податки.

Починаючи з 1997 року велись переговори з Кіпром по укладанню нової Угоди, яка б передбачала стандартні ставки оподаткування по таким угодам, які Україна застосовує з іншими країнами.

Лише у 2006 році після чергового виключення Кіпру з переліку офшорних зон, ця країна погодилась продовжити переговори щодо підписання нової угоди щодо цього. Але після їхнього проведення стало зрозумілим, що Кіпрська Сторона, не зацікавлена в підписанні нової угоди на умовах, які пропонувалися Українською Стороною.

Проект нової Конвенції було схвалено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2007 року № 65-р. Уряд Республіки Кіпр також схвалив текст цієї Конвенції на початку 2007 року й був готовий її підписати, про що офіційно було повідомлено Міністерством закордонних справ цієї країни.

Проте підписання Українсько-Кіпрської Конвенції відкладалось чотири рази: двічі – у 2007 році й уже двічі – у 2008 році. Причому, передостанній раз Кіпрська Сторона відмовилася її підписувати, посилаючись на надзвичайну зайнятість уповноваженого на її підписання Міністра фінансів Кіпру.

У березні 2008 року Республіка Кіпр відмовилась від свого зобов’язання підписати Конвенцію й повідомила про наявність зауважень до її тексту.

Кіпр не зацікавлений у підписанні угоди, яка на сьогоднішній день парафована й має стандартні ставки оподаткування. Парафована зі сторони Кіпру й схвалена урядом Кіпру, і схвалена урядом України, але ця угода з різних причин постійно відкладається її підписання.

Кіпр дуже зацікавлений в існуванні саме цієї угоди, яка передбачає відсутність оподаткування прямих податків.Такої безпрецедентної угоди Кіпр не має з жодною країною світу.

Лише за 2007 рік майже мільярд доларів було сплачено у вигляді таких доходів на користь резидентів Кіпру без сплати жодної копійки податку. При цьому втрати Державного бюджету України від застосування положень Радянсько-Кіпрської Угоди про уникнення подвійного оподаткування становили 722630 тис. грн. З огляду на вищенаведене в результаті денонсації згаданої Угоди дохідна частина державного бюджету може збільшитись на суму до 700000 тис. грн.

Внаслідок денонсації зазначеної Угоди практично припиняться обсяги виведення капіталу до Кіпру й суттєво зменшиться кількість операцій за участю Кіпру, кінцевою метою яких є мінімізація податкових зобов’язань, а відтак – нівелюється негативний вплив Угоди на податкову систему України від надання необґрунтованих податкових пільг, що у свою чергу зумовить збільшення надходжень до бюджету України.

Уряди Ю.Єханурова та Ю.Тимошенко тричі безрезультатно розпочали процес денонсації Радянсько-Кіпрської Угоди про уникнення подвійного оподаткування. У 2006 році проект було відкликано внаслідок відставки Ю.Єханурова, а проекти Ю.Тимошенко не набрали необхідної кількості голосів, оскільки не були підтримані фракціями Партії регіонів, Блоку Литвина та КПУ. Підтримка продовження ідеї вивозу капіталу з України Партією регіонів та Блоком Литвина, у той час як більшість суб’єктів підприємницької діяльності несе весь гніт податкового тягаря, зрозуміла, коли аналізується структура власності основних спонсорів цієї коаліції.

Але позиція КПУ, яку, від імені фракції комуністів, озвучив на пленарному засіданні Верховної Ради України Адам Мартинюк викликає сміх:

«Шановні колеги, які хочуть зробити ганьбу для України й денонсувати угоду. У вас є набагато простіший і легший шлях. Будь ласка, усі олігархи з ваших двох фракцій нехай не вивозять туди капіталу й не треба нічого буде денонсовувати. Ви ж можете мудріше поступити. Це перше.

Друге. Ми не можемо голосувати, тому що ми абсолютно підтримуємо ту позицію про яку доповідав перший заступник голови комітету профільного, що половина комітету абсолютно правильно й чітко заявила. Це буде перша денонсація в нашій історії.

Якщо є в уряді, якщо є в інших бажаннях щось інше заключити, будь ласка, заключайте. Але не розривайте, щоб зовсім нічого не було, спочатку щось народіть, а потім будете денонсовувати.

Комуністи поза всяким сумнівом не можуть голосувати, бо це угода Радянського Союзу, комуністи не можуть голосувати, бо там президент також комуніст.».

Від прийняття зазначеного акту залежить припинення дії Угоди між Урядом Союзу Радянських Соціалістичних Республік і Урядом Республіки Кіпр про уникнення подвійного оподаткування доходів та майна. Внаслідок денонсації зазначеної Угоди значно скоротяться обсяги виведення капіталу до Кіпру, суттєво зменшиться кількість операцій за участю Кіпру, кінцевою метою яких є мінімізація податкових зобов’язань, а відтак – нівелюється негативний вплив Угоди на податкову систему України від надання необґрунтованих податкових пільг, що у свою чергу зумовить збільшення надходжень до бюджету України.

Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редіректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .
Система Orphus Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Теми

Таким чином Ви завжди зможете слідкувати за оновленнями на сторінці Zakonoproekt.Org.UA на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на GOOGLE+ Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com

Zakonoproekt.org.ua - це незалежне видання, що фінансуються за рахунок реклами та кожного використання читачами рекламних банерів на цьому сайті.

Заходьте до нас на Facebook


Про фінансування сайту

© 2010 www.zakonoproekt.org.ua . Творимо закони разом! Аналіз законів та аналіз і розробляння законопроектів. Сайт - це останні новини щодо Верховної Ради України. Президента України,. Кабінет міністрів України та інші органи державної влади і органи місцевого самоврядування на тему: закони, законопроекти та інше законодавство, політика, економіка, фінанси, технології, право, культура, здоров’я.
Усі права на матеріали, що перебувають на сайті, захищенi відповідно до законодавства України. Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редиректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .

Карта сайту | © 2010 - 2019 Zakonoproekt.Org.UA
RSS для Zakonoproekt.org.ua