Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com RSS для Zakonoproekt.org.ua Про RSS


Пояснювальна записка до проекту Закону України «Про націоналізацію майна торгівельної мережі “АТБ”» 

Сторінка англійською мовою Сторінка російською мовою Сторінка французькою мовою Сторінка німецькою мовою Сторінка  іспанською мовою Версія для друку
22.04.2015

Пояснювальна записка до проекту Закону України «Про націоналізацію майна торгівельної мережі “АТБ”»

1. Обґрунтування необхідності прийняття проекту Закону
На даний час триває збройна агресія Російської Федерації проти України з окупацією АР Крим та частини території Донецької і Луганської областей за участі бойовиків так званих «Донецької і Луганської народних республік», визнаних Україною терористичними організаціями.
Слід зазначити, що законодавство України визнає злочином не лише створення терористичної групи чи терористичної організації та керівництво такою групою чи організацією, але й сам факт участі у ній, а так само організаційне чи інше сприяння створенню або діяльності терористичної групи чи терористичної організації. Організаційне та інше сприяння включає в себе фінансування, консультування, інформаційну підтримку, тощо.
Так, статтею 258-5 Кримінального кодексу України встановлено, що фінансуванням тероризму є дії, вчинені з метою фінансового або матеріального забезпечення окремого терориста чи терористичної групи, організації, підготовки або вчинення терористичного акту, втягнення у вчинення терористичного акту, публічних закликів до вчинення терористичного акту, сприяння вчиненню терористичного акту, створення терористичної організації.
До Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42015050000000124 на даний час внесені відомості щодо фінансування тероризму співвласником мережі дискаунтерів «АТБ» Буткевичем Г.В. з правовою кваліфікацією злочину за частиною 1 статті 258-5 Кримінального кодексу України.
Торговельна мережа дискаунтерів «АТБ» здійснює свою діяльність на всій території України на базі майна, що належить ТОВ «АТБ-маркет» (код ЄДРПОУ 30487219), ТОВ «АТБ-торгстрой» (код ЄДРПОУ 32010549), ТОВ «АТБ-інвест» (код ЄДРПОУ 30691543), ТОВ «Реал Істейт» (код ЄДРПОУ 34918876), ТОВ  «Істрейт» (код ЄДРПОУ 37213365). Згідно з даними Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України співзасновником ТОВ «АТБ-маркет» є Буткевич Г.В.
Слід зазначити, що розвиток бізнесу торгівельної мережі «АТБ» досяг свого піку за часів злочинного режиму Віктора Януковича. Магазини «АТБ» працювали до Революції гідності під протекторатом попередньої влади, а зараз, за інформацією спецслужб, через власників офшорних компаній мережа супермаркетів має у співвласниках свого бізнесу відомого російського олігарха Костянтина Малафєєва, засновника інвестиційного фонду Marshall Capital Partners, який, за публікаціями у ЗМІ, здійснює масштабну фінансову підтримку терористичних організацій ДНР та ЛНР. Цей факт пояснює чому, незважаючи на російську окупацію АР Крим та військову агресію Російської Федерації на сході України, мережа супермаркетів «АТБ» без перешкод працює на окупованих територіях та продовжує отримувати прибутки.
Статтею 41 Конституції України передбачена можливість вилучення об'єктів права приватної власності у випадках суспільної необхідності. Примусове відчуження об'єктів права приватної власності (націоналізація) може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності, на підставі і в порядку, встановлених законом, за умови попереднього і повного відшкодування їх вартості. Згідно пункту 36 частини першої статті 85 Конституції України визначення правових засад вилучення об’єктів права приватної власності (націоналізації) належить до повноважень Верховної Ради України.
Суспільна необхідність націоналізації майна торгівельної мережі “АТБ” зумовлена небезпекою фінансування тероризму, й передусім терористичних організацій «Донецької і Луганської народних республік», а також тим, що такі дії створюють умови для існування та ефективної діяльності терористів, сприяють вчиненню ними тяжких злочинів, зокрема як злочинів проти особи, так і злочинів, спрямованих на підрив незалежності, територіальної цілісності України, підтримку збройної агресії Росії проти України.
Крім того, за підрахунками, щодня в мережі «АТБ» здійснюють покупки понад 2 млн. українських громадян, а її товарообіг у 2014 р. склав близько 40 млрд. грн. Націоналізація найкрупнішої роздрібної мережі, що включає в себе понад 670 магазинів, розміщених у 223 населених пунктах 16 областей України, дозволить створити на базі державного сектору економіки загальнонаціональну мережу соціальних магазинів з доступними для населення цінами.

2. Цілі та завдання проекту Закону
Відповідно до статей 13 та 41 Конституції України власність не повинна використовуватися на шкоду людині і суспільству. Проект Закону покликаний врегулювати конкретне питання, пов'язане з використанням права приватної власності на шкоду інтересам українських громадян, суспільства та держави.
Законопроектом передбачається примусове відчуження об’єктів права приватної власності на користь держави (націоналізація майна) торгівельної мережі “АТБ” з мотивів суспільної необхідності – з метою недопущення фінансування тероризму і незаконних збройних формувань та з метою створення національної роздрібної торгівельної мережі соціальної направленості.

3. Загальна характеристика і основні положення акта
Проект Закону передбачає націоналізацію майна торгівельної мережі “АТБ” – рухомого і нерухомого майна, коштів, цінних паперів та інших активів чи корпоративних прав, інших об’єктів права приватної власності, розташованих (зареєстрованих) на території України, що безпосередньо або через афілійованих осіб належать ТОВ «АТБ-маркет», ТОВ «АТБ-торгстрой», ТОВ «АТБ-інвест», ТОВ «Реал Істейт», ТОВ  «Істрейт.
Законопроект передбачає націоналізацію майна торгівельної мережі “АТБ” за умови попереднього та повного відшкодування його вартості.
Проект Закону також містить положення щодо:
- повноважень Кабінету Міністрів України на виконання цього Закону;
- оцінки вартості об’єктів націоналізації та виплати відшкодування;
- забезпечення збереження об’єктів націоналізації;
- переходу об’єктів націоналізації у власність держави;
- правового режиму націоналізованого майна;
- державного органу, уповноваженого в сфері націоналізації майна торгівельної мережі “АТБ”;
- гарантій захисту трудових прав працівників підприємств, що підлягають націоналізації;
- відповідальності за порушення цього Закону;
- вирішення спорів, що виникають у процесі націоналізації майна.

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання
Нормативно-правовими актами, що регулюють відносини у даній сфері є Конституція України. Прийняття Закону потребуватиме внесення змін до закону України про Державний бюджет України на 2015 рік.

5. Фінансово економічне обґрунтування
З огляду на приписи статті 41 Конституції України щодо попереднього і повного відшкодування вартості майна, що примусово відчужується, прийняття цього проекту Закону потребуватиме витрат із Державного бюджету України після оцінки вартості об’єктів націоналізації. Виплата відшкодування їхньої вартості здійснюватиметься в грошовій формі за рахунок надходжень до Державного бюджету України коштів від приватизації державного майна.

6. Прогноз соціально-економічних й інших наслідків прийняття Закону
Прийняття проекту Закону сприятиме захисту національних інтересів в умовах агресії Росії та терористичної діяльності її найманців, зокрема надасть можливість:
- обмежити фінансування тероризму і незаконних збройних формувань та підтримку терористичних організацій;
- ускладнити поширення диверсійної діяльності по всій території України, сприяти підвищенню рівня національної безпеки;
- створити на базі державного сектору економіки національну мережу соціальних магазинів з доступними для населення цінами;
- захистити інтереси працівників підприємств, майно яких підлягає націоналізації, зберегти робочі місця працівників торговельної мережі;
- підвищити соціальну спрямованість української економіки.

Народні депутати України
 

Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редіректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .
Система Orphus Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Теми

Таким чином Ви завжди зможете слідкувати за оновленнями на сторінці Zakonoproekt.Org.UA на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на GOOGLE+ Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com

Zakonoproekt.org.ua - це незалежне видання, що фінансуються за рахунок реклами та кожного використання читачами рекламних банерів на цьому сайті.

Заходьте до нас на Facebook


Про фінансування сайту

© 2010 www.zakonoproekt.org.ua . Творимо закони разом! Аналіз законів та аналіз і розробляння законопроектів. Сайт - це останні новини щодо Верховної Ради України. Президента України,. Кабінет міністрів України та інші органи державної влади і органи місцевого самоврядування на тему: закони, законопроекти та інше законодавство, політика, економіка, фінанси, технології, право, культура, здоров’я.
Усі права на матеріали, що перебувають на сайті, захищенi відповідно до законодавства України. Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редиректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .

Карта сайту | © 2010 - 2018 Zakonoproekt.Org.UA
RSS для Zakonoproekt.org.ua