Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com RSS для Zakonoproekt.org.ua Про RSS


Прийнято закон, відсутність якого привела до нових податків 

Сторінка англійською мовою Сторінка російською мовою Сторінка французькою мовою Сторінка німецькою мовою Сторінка  іспанською мовою Версія для друку
13.01.2015

Давно пора було прийняти Закон про внесення змін до  Закону України «Про акціонерні товариства»  стосовно кворуму загальних зборів акціонерного товариства та запобігання навмисного блокування міноритарними акціонерами проведення загальних зборів.  Прийняття, саме в час військової агресії проти України, яку розв’язала Російська Федерація, змін до Закону України «Про акціонерні товариства» (стосовно кворуму загальних зборів акціонерного товариства та запобігання навмисного блокування міноритарними акціонерами проведення загальних зборів)», викликано тим, що встановлена на сьогодні наявність кворуму загальних зборів акціонерних товариств - не менш як 60 відсотків голосуючих акцій, не дає змогу Державі Україна ефективно використовувати свою власність, а також отримувати від цього належні їй дивіденди.Давно пора було прийняти Закон про внесення змін до Закону України «Про акціонерні товариства»  стосовно кворуму загальних зборів акціонерного товариства та запобігання навмисного блокування міноритарними акціонерами проведення загальних зборів.

Прийняття, саме в час військової агресії проти України, яку розв’язала Російська Федерація, змін до Закону України «Про акціонерні товариства» (стосовно кворуму загальних зборів акціонерного товариства та запобігання навмисного блокування міноритарними акціонерами проведення загальних зборів)», викликано тим, що встановлена на сьогодні наявність кворуму загальних зборів акціонерних товариств - не менш як 60 відсотків голосуючих акцій, не дає змогу Державі Україна ефективно використовувати свою власність, а також отримувати від цього належні їй дивіденди.

Наявна на сьогодні вимога не щодо наявності 50 відсотків голосуючих акцій + 1, а щодо 60 і більше, призводить до численних зловживань та порушень прав та інтересів акціонерів, і в тому числі і Держави Україна.

В першу чергу, це робиться недобросовісними підприємцями, що за допомогою попередньої влади, змогли приватизувати чи викупити частку державної власності, внаслідок чого вони роками навмисно блокували проведення загальних зборів, заважали Державі Україна, і  не давали змогу приймати в інтересах України важливі та невідкладні рішення стосовно управління її майном, що збільшувало її витрати на закупівлю продукції, яка була вироблена на її ж підприємствах, а також, не заважали призначати своїх керівників від держави для ефективного управління державною власністю, отримання Державою Україна належних їй дивідендів тощо.

Найпоширенішим способом блокування є навмисне ігнорування такими акціонерами загальних зборів товариства, що призводить до затягування у прийнятті важливих та невідкладних рішень акціонерами та може призвести до численних зловживань і порушень прав та інтересів акціонерів, розмивання державної частки в такому акціонерному товаристві.

Для забезпечення енергетичної незалежності України, і тим більше, під час військових дій, велику роль грає доступ до нафтопродуктів, які на сьогодні держава повинна закуповувати у приватних структур за завищеними цінами, для чого не лише піднімати розмір податків, але й вводити нові податки для громадян, з одночасним заморожуванням соціальних виплат і стандартів.

І це при тому, що добича нафти і вироблення необхідного палива здійснюється на підприємствах, які більш ніж на 50 відсотків належать Державі Україна. Але якими, через різні маніпуляції ділків із кворумом, держава не може ефективно керувати, і мати від них належні їй дивіденди, що конче необхідні їй для захисту країни від російського агресора.

Що може дати прийняття цього законопроекту показує лише один приклад.

Найбільшою нафтовидобувною компанією України, яка суттєво впливає на стабільність функціонування ринку нафтопродуктів є ВАТ «Укрнафта».

За різними даними, лише у 2004 р. «Укрнафта» збільшила видобуток нафти і газового конденсату на 4,5%, або на 130,2 тис. тонн, порівняно з 2003 роком, до 3025,6 тис. тонн, а також збільшила видобуток природного газу на 2,3%, або на 75,4 млн. кубометрів – до 3350,0 млн. кубометрів. Чистий прибуток компанії за 2004 рік становив 1347,2 млн. грн.

У структурі компанії діють три ГПЗ: Гнедінцевський (Чернігівська обл.), Долинський (Івано-франківська обл.), Качановський (Сумська обл.), а також виробництво в нафтогазовидобувному управлінні «Бориславнафтагаз» (Львівська обл.). Основні види продукції ГПЗ: стабільний бензин і скраплений газ.

Так ось мало хто знає, що 50%+1 акція «Укрнафти» належать НАК «Нафтогаз України». Але оскільки попередня влада протягувала на користь ділків норму, що Держава Україна, яка має пакет в 50 відсотків голосуючих акцій + 1, не може, не лише призначити керівника цієї компанії, а й керувати виплатою дивідендів чи розподілом виробленої продукції, що зараз так потрібні Україні, яка потерпає від дій агресора. А усім цим керує приватна компанія, яка змогла домовитися із попередньо владою і призначити своїх керівників.

Така сама ситуація і із «Укртатнафтою», яку держава не має змоги контролювати, хоча має там пакет в 50 відсотків голосуючих акцій + 1, але не зважаючи на це, державну власність фактично контролює приватна компанія, яка має долю менш 50% у кожному з цих державних підприємствах.

31.10.2005 року Президент України Віктор Ющенко застосував право вето стосовно прийнятого 04.10.2005 року Закону «Про внесення змін до Закону України «Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації» (щодо акцій відкритого акціонерного товариства «Укрнафта»)», яким пропонували заборонити приватизацію акцій ВАТ «Укрнафта», що належать державі (50% плюс одна акція) у статутному фонді цього підприємства.

Верховна Рада України  15.12.2005 року знову прийняла закон, встановивши термін заборони приватизації на 2005-2006 роки. Однак, 5 січня 2006 року Президент вдруге повернув закон до Верховної Ради України. Втретє закон про заборону приватизації «Укрнафти» було прийнято 23.02.2006 року. І тепер вже заборона на приватизацію була встановлена на 2006-2007 роки. Але Президент В.Юшенко, в черговий раз повернув до Верховної Ради України закон із своїми пропозиціями 17.03.2006 року.

І лише 04.04.2007 р. Верховна Рада України в черговий раз в новій редакції ухвалила Закон України «Про внесення зміни до статті 1 Закону України «Про перелік об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації» і таки заборонила на 2006-2008 роки приватизацію пакета акцій, що належить державі у статному фонді «Укрнафти».

Але 03.11.2006 року Президент України Віктор Ющенко застосував право вето, на цей раз, на зміни до закону про господарські товариства щодо зниження до 50% плюс 1 акція планки кворуму, необхідного для проведення загальних зборів акціонерів.

Даний законопроект повинен був бути спрямованим на усунення можливості зловживання міноритарними акціонерами своїми правами на шкоду державним та інших інтересам, яке такі особи здійснюють шляхом навмисного  блокування проведення загальних зборів.

Крім того, напередодні ратифікації угоди про асоціацію із Європейським Союзом, для України є дуже важливим, якомога швидше почати активно здійснювати адаптацію  законодавства України до законодавства Європейського Союзу. Наприклад у Франції, де захист міноритарних акціонерів є значно вищим, ніж в Україні, встановлено, що загальні збори акціонерів правомочні за наявністю акціонерів, що володіють у сукупності 25% акцій То ж необхідність зниження рівня кворуму проведення загальних зборів є також і кроком до адаптації законодавства України законодавству Європейського Союзу та наближення до міжнародних стандартів кворуму загальних зборів акціонерного товариства.

Прийняття даного законопроекту, який встановлює кількість голосів акціонерів, що беруть участь у загальних зборах на рівні більш як 50 відсотків голосів - проста більшість для визнання загальних зборів повноважними, ліквідує можливість зловживання деякими недобросовісними ділками  чинними на сьогодні критеріями кворуму, і не лише створить належні умови діяльності акціонерних товариств, а й забезпечить гарантію реалізації закріплених законом корпоративних прав.

А на сьогодні Україна має долі понад 50% у 270 акціонерних компаніях. Це вже не кажучи про ті акціонерні товариства, де Держава Україна має менше % акцій, і може та повинна об’єднувати свої інтереси із іншими міноритарними акціонерами.

Тому повернення під контроль Держави Україна усіх акціонерних товариств, де вона має більше 50 відсотків голосуючих акцій, дозволить  захистити її національні інтереси, і не лише належним чином фінансувати оборону України, але й не збільшувати податки і заморожувати соціальні виплати, і навпаки, не лише здійснювати соціальні виплати в повному обсязі, як це і передбачено законами,  з одночасною індексацією, а й розпочати поступове зменшення кількості податків і зниження їхніх ставок.

Законопроектом пропонувалося внести зміни до  Закону України «Про акціонерні товариства» (стосовно кворуму загальних зборів акціонерного товариства та запобігання навмисного блокування міноритарними акціонерами проведення загальних зборів):

1) у абзацах першому та другому частини другої статті 41 слова «не менш як 60» змінити на «більше ніж 50»;

2) доповнити статтею 47-1 «Повторні загальні збори» у наступній редакції.

«Стаття 47-1 «Повторні загальні збори»

1. У разі відсутності кворуму річних загальних зборів та позачергових загальних зборів (крім випадку, передбаченого частиною 5 статті 47 цього Закону), а також у разі неможливості проведення зборів за місцем їх проведення, проводяться повторні загальні збори.

2. Порядок визначення кворуму повторних загальних зборів встановлюється відповідно до статті 41 цього Закону за умови, що повторні загальні збори мають кворум, якщо для участі у них зареєстровані акціонери, які сукупно є власниками більше 50 відсотків голосуючих акцій.

3. Повторні загальні збори проводяться не пізніше ніж протягом 20 днів після дати, встановленої для проведення загальних зборів, які не відбулися.

Повторні загальні збори проводяться з тим же порядком денним, що був визначений для проведення загальних, що не відбулися.

4. Про проведення повторних загальних зборів акціонери повідомляються не пізніше ніж за 10 днів до дати їх проведення в порядку, передбаченому статутом або положенням про загальні збори акціонерного товариства, а у разі, якщо такий порядок у цих документах не встановлений, у порядку, визначеному ініціаторами загальних зборів.

5. У разі, якщо річні загальні збори (чергові або позачергові) не відбулися протягом двох років, будь-який акціонер має право звернутися до господарського суду з позовом про ліквідацію товариства. Проведення загальних зборів до набрання законної сили рішенням про ліквідацію товариства є підставою для його скасування».

У цій сфері правового регулювання діють Конституція України, і Закон України «Про акціонерні товариства».

Прийняття даного проекту Закону не потребує внесення змін до інших законів України.

Прийняття цього Закону не потребуватиме додаткових витрат з Державного бюджету України.

Прийняття запропонованого проекту сприятиме захисту прав учасників акціонерних товариств, припиненню навмисного блокування проведення загальних зборів, це заважає Державі Україна приймати в інтересах України важливі та невідкладні рішення стосовно управління її майном, збільшує її витрати на закупівлю продукції, що вироблена на її ж підприємствах, в тому числі, призначати своїх керівників для ефективного управління державною власністю, отримання належних їй дивідендів тощо, що особливо актуально в період військової агресії Російської Федерації проти України.

Щоб додати коментар, Ви повині зареєструватися на сайті.
Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редіректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .
Система Orphus Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Теми

Таким чином Ви завжди зможете слідкувати за оновленнями на сторінці Zakonoproekt.Org.UA на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на GOOGLE+ Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com

Zakonoproekt.org.ua - це незалежне видання, що фінансуються за рахунок реклами та кожного використання читачами рекламних банерів на цьому сайті.

Заходьте до нас на Facebook


Про фінансування сайту

© 2010 www.zakonoproekt.org.ua . Творимо закони разом! Аналіз законів та аналіз і розробляння законопроектів. Сайт - це останні новини щодо Верховної Ради України. Президента України,. Кабінет міністрів України та інші органи державної влади і органи місцевого самоврядування на тему: закони, законопроекти та інше законодавство, політика, економіка, фінанси, технології, право, культура, здоров’я.
Усі права на матеріали, що перебувають на сайті, захищенi відповідно до законодавства України. Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редиректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .

Карта сайту | © 2010 - 2021 Zakonoproekt.Org.UA
RSS для Zakonoproekt.org.ua