Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com RSS для Zakonoproekt.org.ua Про RSS


"Прихватизація" майна "Криворіжсталі" - це дріб`язок, у порівнянні із "прихватизацією" "Укррудпрому". 

Сторінка англійською мовою Сторінка російською мовою Сторінка французькою мовою Сторінка німецькою мовою Сторінка  іспанською мовою Версія для друку
27.12.2010

За "прихватизацію" "Укррудпрому" проголосувало 226 депутатів. Дякуючи наказу Віктора Ющенко практично вся фракція "Наша Україна" проголосувала"за". За словами Ющенко про це його попросив Юрій Єхануров, зазначає президент Українського аналітичного центру Євген Костенко.

7.04.2004 р. було внесено проект постанови Верховної Ради України 3168/П3 від 07.04.2004 «Про неприйнятність прийнятого в другому читанні проекту Закону України про особливості приватизації підприємств Державної акціонерної компанії «Укррудпром» (реєстраційний № 3168), зазначає автор тексту Постанови Євген Костенко.

Прийнятий у першому читанні проект Закону України внесений народним депутатом України В.Мовчаном і підготовлений до другого читання Комітетом з питань економічної політики, управління народним господарством, власності та інвестицій проект Закону України "Про особливості приватизації підприємств Державної акціонерної компанії “Укррудпром” (реєстраційний № 3168), необхідно визнати неприйнятним і відхилити, як такий що суперечить положенням Конституції України, Бюджетному кодексу та іншим законам України, і впровадження якого призведе до порушення прав громадян на безпечне життя, економічних інтересів Держави України та її довкілля, вказується на сайті www.zakonoproekt.org.ua

Прийняття цього проекту та вступ його в дію з моменту опублікування призведе до порушень економічних інтересів Держави Україна та низки чинних нормативно-правових актів, а саме:

1. Статтею 13 Конституції України встановлено, що “13. Земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Кожний громадянин має право користуватися природними об'єктами права власності народу відповідно до закону.

Власність зобов'язує. Власність не повинна використовуватися на шкоду людині і суспільству.

Держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права власності і господарювання, соціальну спрямованість економіки. Усі суб'єкти права власності рівні перед законом.

Стаття 14. Земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону”.

Внаслідок приватизації за схемою, що закладена до проекту №3168, Державна акціонерна компанія “Укррудпром” не буде збережена як єдиний господарський комплекс, який буде нести відповідальність за ліквідацію таких наслідків гірничодобувної діяльності, як:

1.1 ліквідація гірничодобувних підприємств, що відпрацювали запаси та усунення екологічних наслідків їх діяльності;

1.2 необхідність відведення шахтних і кар'єрних вод та їх утилізації в обсягах 26 млн.м3 щорічно, складування відходів видобутку та збагачення залізних руд в обсягах 3,0 млрд.т та розкривних порід в обсягах 3,5 млрд.м3,

1.3 забезпечення техногенної безпеки існування регіону в умовах наявності 49 млн.м3 вироблених просторів і пустот в шахтах і кар'єрах які в певних умовах можуть призвести до виникнення техногенних катастроф;

Таким чином всі витрати на забезпечення техногенної безпеки регіону покладаються не на власника компанії, який отримає більшість дивідендів, а на державу. А фінансування цих витрат в необхідному обсязі в Державному бюджеті України не передбачено.

2 Законом України “Про Державну програму приватизації” у пункті 10 Програми передбачено, що промисловим інвестором є вітчизняний чи іноземний інвестор або їх об’єднання, які зацікавлені у збереженні частки підприємства на ринку відповідного продукту та не менше трьох років виробляють продукцію (виконують роботи надають послуги), аналогічну основній продукції (роботам, послугам) підприємства, що приватизується, або споживають в основному виробництві продукцію (роботи, послуги) такого підприємства чи виробляють продукцію (роботи, послуги), яка використовується в основному виробництві підприємства, що приватизується, як основна сировина, чи здійснюють безпосередній контроль на таких підприємствах не менше одного року. І проекті, який подано на друге читання, запропонована редакція, яка не узгоджується із вищенаведеним Законом, оскільки у частині третій статті 1 проекту термін - “промисловий інвестор” визначається як юридична особа або об’єднання юридичних осіб (резидент чи нерезидент), що понад один рік здійснюють економічну діяльність з видобутку гірничорудних копалин, виробництва залізорудної сировини чи оптової торгівлі цією продукцією чи споживання цієї продукції в основному виробництві або здійснюють безпосередній контроль на підприємствах, які проводять таку економічну діяльність.

3 Порушує передбачену частиною 4 статті 13 Конституції України норму, яка встановлює, що “Держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права власності і господарювання, соціальну спрямованість економіки. Усі суб'єкти права власності рівні перед законом” та економічні і національні інтереси Держави Україна і введення термінів і норм, передбачених у:

3.1 частині 5 статті 1 проекту - “викуп пакета акцій – продаж пакета акцій інвестору без проведення відповідних конкурсних процедур у випадках, передбачених цим Законом;”

3.2 частині 6 статті 1 проекту “конкурс з обмеженою участю – конкурс з продажу пакета акцій підприємства Укррудпрому, участь у якому беруть тільки інвестори підприємства Укррудпрому, пакет акцій якого приватизується”.

3.3 пункту 6 частині 1 статті 3 проекту “переважне право інвесторів, визначених у статті 1 цього Закону, на придбання пакетів акцій підприємств Укррудпрому;”;

3.4 Першому реченні частині 1 статті 17 проекту “Пакет акцій підприємства Укррудпрому в розмірі 25 відсотків статутного фонду плюс одна акція, який закріплюється в державній власності, підлягає викупу інвестором, який придбав пакет акцій підприємства в порядку, визначеному цим Законом. Указаний викуп повинен бути проведений протягом одного року з дати придбання інвестором попереднього пакета акцій.”;

4 У статті 5 проекту суб’єктами приватизації Укррудпрому є лише Фонд державного майна України, інвестори, промислові інвестори. Натомість не визначено суб’єктом приватизації і Міністерство промислової політики України, яке є одним із засновників ДАК “Укррудпром”. І яке, згідно із статтею 8 разом з Фондом державного майна України, утворює Комісію з приватизації Укррудпрому.

5 Не узгоджується із Законом України “Про Державну програму приватизації”, де пунктом 13 Програми визначено, що органи, уповноважені управляти державним майном, разом з Фондом державного майна України до прийняття рішення про приватизацію здійснюють передприватизаційну підготовку державного підприємства і норма абзацу другого частини першої статті 6 проекту, згідно з якою першим етапом приватизації належних державі пакетів акцій підприємств Укррудпрому є прийняття рішення про приватизацію та проведення передприватизаційної підготовки зазначених підприємств. Тим більше, що стаття 7 проекту не розкриває змісту передприватизаційної підготовки.

6 Стаття 12 проекту, встановлює, що “4. Державній податковій адміністрації України здійснити заходи з відстрочки на 5 років погашення заборгованості підприємств Укррудпрому по податках та неподаткових платежах до Державного бюджету України, яка утворилася на момент прийняття цього Закону”, всупереч:

6.1 законодавству про захист економічної конкуренції та пункту 44 розділу VІІ Закону України “Про Державну програму приватизації”, відповідно до якого “вимоги щодо дотримання законодавства про захист економічної конкуренції обов’язково включається до умов конкурсів, відкритих торгів, аукціонів”, визначає, що для “викупу пакетів акцій підприємств Укррудпрому, а також для участі в конкурсі з обмеженою участю або спеціальному конкурсі з обмеженою участю від інвесторів не вимагається отримання згоди Антимонопольного комітету України на здійснення економічної концентрації”.

6.2 статті 74 Закону України “Про Державний бюджет України на 2004 рік”, якою заборонено надавати відстрочки щодо термінів сплати податкової заборгованості, статті 14 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платника податків перед бюджетом та державними цільовими фондами”, якою визначено, що згідно із Законом України “Про систему оподаткування” порядок відстрочення податкових зобов’язань платника податку та механізм справляння податків встановлюється або змінюється виключно податковими законами, а не рішенням Державної податкової адміністрації, Бюджетному Кодексу України та ряду інших актів не відповідає і частина 4 Прикінцевих положень проекту.

Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редіректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .
Система Orphus Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Теми

Таким чином Ви завжди зможете слідкувати за оновленнями на сторінці Zakonoproekt.Org.UA на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на GOOGLE+ Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com

Zakonoproekt.org.ua - це незалежне видання, що фінансуються за рахунок реклами та кожного використання читачами рекламних банерів на цьому сайті.

Заходьте до нас на Facebook


Про фінансування сайту

© 2010 www.zakonoproekt.org.ua . Творимо закони разом! Аналіз законів та аналіз і розробляння законопроектів. Сайт - це останні новини щодо Верховної Ради України. Президента України,. Кабінет міністрів України та інші органи державної влади і органи місцевого самоврядування на тему: закони, законопроекти та інше законодавство, політика, економіка, фінанси, технології, право, культура, здоров’я.
Усі права на матеріали, що перебувають на сайті, захищенi відповідно до законодавства України. Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редиректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .

Карта сайту | © 2010 - 2018 Zakonoproekt.Org.UA
RSS для Zakonoproekt.org.ua