Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com RSS для Zakonoproekt.org.ua Про RSS


Щодо блокування ресурсів мережі інтернет, через які здійснюється розповсюдження інформації, поширення якої суперечить закону 

Сторінка англійською мовою Сторінка російською мовою Сторінка французькою мовою Сторінка німецькою мовою Сторінка  іспанською мовою Версія для друку
16.01.2014

 у декларації Комітету Міністрів Ради Європи щодо прав людини і правової держави у інформаційному суспільстві (CM (2005)56) зазначається, що держави повинні слідкувати за тим, щоб їхнє національне законодавство, спрямоване на боротьбу із протиправним контентом, наприклад, таким, що має расистський характер або містить расову дискримінацію і дитячу порнографію, застосовувалось також до правопорушень, скоєних за допомогою інформаційних і комунікаційних технологій;Текст закону України "Про внесення змін до Закону України Про судоустрій і статус суддів та процесуальних законів щодо додаткових заходів захисту безпеки громадян" із можливістю внести пропозиції.

Порівняльний аналіз законодавства окремих іноземних держав стосовно законів України, які, на думку Послів США та країн ЄС, суперечать нормам демократичних країн Заходу

Щодо надання національній комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, права здійснювати блокування ресурсів мережі інтернет, через які здійснюється розповсюдження інформації, поширення якої суперечить закону, чи через які здійснюється діяльність інформаційного агентства без передбаченого законом свідоцтва про державну реєстрацію

Чинним законодавством заборонено поширення певної інформації: дитячої порнографії, пропаганди міжетнічної, расової чи релігійної ворожнечі, закликів до насильства, вчинення терористичних актів тощо. Разом з тим, така інформація вільно поширюється через мережу Інтернет у зв’язку з відсутністю правового регулювання щодо блокування розповсюдження такої інформації в мережі Інтернет.

Практика обмеження доступу до веб-сайтів, які розповсюджують протиправну інформацію, є загальновизнаною у міжнародному співтоваристві. Зокрема, відповідне законодавство діє в Великобританії, Нідерландах, Естонії, Фінляндії тощо. У Німеччині, Швейцарії, Франції з метою захисту прав неповнолітніх і боротьби проти сексуальної експлуатації також дозволяється обмеження доступу до веб-сайтів.

Можливість обмеження доступу до веб-сайтів передбачена міжнародними стандартами:

- Комітет ООН з прав людини у загальних зауваженнях № 34 щодо статті 19 Міжнародного пакту про громадянські і політичні права, ухвалених під час 102-ї сесії, зауважив, що обмеження функціонування веб-сайтів, блоґів і будь-яких інших систем поширення інформації за допомогою Інтернету є правомірним за умови дотримання певних гарантій;

- у декларації Комітету Міністрів Ради Європи щодо прав людини і правової держави у інформаційному суспільстві (CM (2005)56) зазначається, що держави повинні слідкувати за тим, щоб їхнє національне законодавство, спрямоване на боротьбу із протиправним контентом, наприклад, таким, що має расистський характер або містить расову дискримінацію і дитячу порнографію, застосовувалось також до правопорушень, скоєних за допомогою інформаційних і комунікаційних технологій;

- у декларації Комітету Міністрів Ради Європи «Свобода спілкування в Інтернеті», ухваленій 28.05.2003 р. зазначено, що за умови дотримання гарантій статті 10 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, можливе вжиття заходів для видалення точно визначеного Інтернет-контенту або, як можливість, блокування доступу до нього, якщо уповноважені державні органи ухвалять тимчасове або постійне рішення щодо його протиправного характеру;

- у рішенні Європейського суду з прав людини у справі «Ахмет Їлдирим проти Туреччини» зазначено, що обмеження доступу до веб-сайтів не є апріорі несумісними із вимогами Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод за умови, що вони підпадають під правове регулювання підстав для обмеження та судовий контроль;

- у резолюції ПАРЄ №1344 (2003) «Про загрозу для демократії з боку екстремістських партій та рухів в Європі» рекомендується прийняти законодавство з метою запровадження адміністративних процедур, які б перешкоджали розповсюдженню екстремістської ідеології за допомогою нових інформаційних технологій.

Деякі приклади порівняння законодавства

 

Франція

Закон про довіру в цифровій економіці, № 0143, від 21 червня 2004,

Стаття 18

За умов, передбачених постановою Державної Ради, обмежувальні заходи стосовно вільного застосування своєї діяльності особами, зазначеними у статті 16, можуть бути застосовані, в кожному конкретному випадку, адміністративним органом тоді, коли здійснюється зазіхання або існує серйозний та значний ризик такого зазіхання на збереження порядку та громадської безпеки, захисту неповнолітніх, захисту охорони здоров’я, збереження інтересів національної оборони чи захисту фізичних осіб, які виступають споживачами або інвесторами, які не є інвесторами, які належать до певного обмеженого кола, визначеного статтею L. 411-2 Валютно-фінансового кодексу.

Адміністративним органом можуть бути вжиті заходи, спрямовані на обмеження діяльності, пов’язаної з електронними ресурсами, коли здійснюється зазіхання або існує серйозний та значний ризик такого зазіхання на збереження порядку та громадської безпеки, захисту неповнолітніх, захисту охорони здоров’я, збереження інтересів національної оборони чи захисту фізичних осіб.

Стаття 14

Електронна комерція - це вид господарської діяльності, яка здійснюється на відстані та за допомогою електронних засобів надання послуг та до якої належать: надання інформації в Інтернеті, комерційні комунікації, розміщення інформації, реєстрація і вилучення даних.

Джерело: http://www.legifrance.gouv.fr/affichTexte.do?cidTexte=JORFTEXT000000801164&dateTexte=&categorieLien=id

 

Щоб додати коментар, Ви повині зареєструватися на сайті.
Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редіректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .
Система Orphus Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Теми

Таким чином Ви завжди зможете слідкувати за оновленнями на сторінці Zakonoproekt.Org.UA на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на GOOGLE+ Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com

Zakonoproekt.org.ua - це незалежне видання, що фінансуються за рахунок реклами та кожного використання читачами рекламних банерів на цьому сайті.

Заходьте до нас на Facebook


Про фінансування сайту

© 2010 www.zakonoproekt.org.ua . Творимо закони разом! Аналіз законів та аналіз і розробляння законопроектів. Сайт - це останні новини щодо Верховної Ради України. Президента України,. Кабінет міністрів України та інші органи державної влади і органи місцевого самоврядування на тему: закони, законопроекти та інше законодавство, політика, економіка, фінанси, технології, право, культура, здоров’я.
Усі права на матеріали, що перебувають на сайті, захищенi відповідно до законодавства України. Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редиректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .

Карта сайту | © 2010 - 2018 Zakonoproekt.Org.UA
RSS для Zakonoproekt.org.ua