Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com RSS для Zakonoproekt.org.ua Про RSS

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України "Про внесення змін до Податкового

кодексу України щодо створення сприятливих умов діяльності

для підприємств та організацій, які засновані громадськими обєднаннями осіб з інвалідністю"

1. Обґрунтування необхідності прийняття акту

Групою народних депутатів України подано на розгляд Парламенту проект Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо створення сприятливих умов діяльності для підприємств та організацій, які засновані громадськими організаціями осіб з інвалідністю" (реєстр. № 2439).

Підтримуючи соціальну спрямованість законопроекту реєстр. № 2439 та потребу продовжити термін дії (який закінчується в кінці цього року) пільгової ставки з податку на додану вартість за операціями з постачання товарів та послуг, що виготовляються та постачаються організаціями чи підприємствами осіб з інвалідністю, але на відміну від законопроекту реєстр. № 2439 пропонується збільшити зазначений термін не на 2 роки, а на 10 років - до 2030 року, що в свою чергу дасть можливість довгострокового планування своєї господарської діяльності організаціям та підприємствам осіб з інвалідністю.

В Україні проживає понад 2,6 млн. осіб з інвалідністю. Спеціальним законом, який визначає основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість особам з інвалідністю вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами, є Закон України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" (далі Закон).

Для здійснення заходів щодо соціального захисту, реабілітації осіб з інвалідністю, залучення їх до суспільне корисної діяльності, занять фізичною культурою і спортом створюються громадські організації осіб з інвалідністю.

Громадські організації осіб з інвалідністю мають право здійснювати необхідну господарську діяльність без мети отримання прибутку, а також господарську та підприємницьку діяльність шляхом створення госпрозрахункових установ і організацій із статусом юридичної особи, а також підприємств, заснованих на колективній власності громадських організацій.

Підтримка прав людей з інвалідністю, забезпечення їх соціальної захищеності закріплено Конституцією України, Конвенцію ООН про права осіб з інвалідністю, Законом та реалізується державою в тому числі шляхом встановлення пільг зі сплати податків (обов'язкових платежів).

Зокрема, статтею 141 Закону встановлено, що підприємства та організації громадських організацій осіб з інвалідністю мають право на пільги із сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) відповідно до законів України з питань оподаткування.

На сьогодні Податковим кодексом України, передбачено, зокрема пільгу, що дає підприємствам та організаціям людей з інвалідністю можливість скористатися ставкою 0% з податку на додану вартість за операціями постачання товарів, що виготовляються ними, і послуг (пункт 8 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» цього Кодексу).

Однак ця пільга обмежена в часі: вона діє тільки до 1 січня
2020 року.
Відповідно до існуючої практики, підприємства та організації людей з інвалідністю, використовуючи вказану пільгу, фактично здешевлюють свою продукцію і роблять її більш конкурентною.

Заощаджені кошти підприємства та організації осіб інвалідністю спрямовують на виробничі та соціальні потреби, що сприяє створенню робочих місць для людей з інвалідністю та надання їм громадськими обєднаннями соціального захисту.

Скасування 0% ставки з податку на додану вартість (у звязку із закінченням терміну її дії) на товари та послуги, що виробляються та постачаються підприємствами та організаціями людей з інвалідністю, призведе до їх подорожчання та, відповідно, втрати конкурентних позицій. Крім того, фактично це позбавить ці підприємства ресурсу для виробничих потреб та здійснення соціальних заходів.

З метою створення сприятливих економічних умов та не допущення дестабілізації діяльності підприємств та організацій громадських обєднань осіб з інвалідністю, які засновані громадськими обєднаннями осіб з інвалідністю, законопроектом пропонується продовжити на 10 років (до 2030 року) термін дії "нульової" ставки з податку на додану вартість за операціями з постачання товарів та послуг, що виготовляються та постачаються ними.

Крім того, положення Податкового кодексу України потребують приведення їх у відповідність до законів України "Про громадські обєднання" та "Про ратифікацію Конвенції про права осіб з інвалідністю і Факультативного протоколу до неї" щодо офіційного перекладу Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю і Факультативного протоколу до неї.

Зокрема, пропонується слова "інвалід", "інвалід війни", "дитина-інвалід" та "громадські організації інвалідів" в усіх відмінках і числах замінити відповідно словами "особа з інвалідністю", "особа з інвалідністю внаслідок війни", "дитина з інвалідністю" та "громадські обєднання осіб з інвалідністю" у відповідних відмінках і числах.

2. Цілі та завдання законопроекту

Цілями та завданнями проекту акту є стимулювання діяльності підприємств та організацій, які засновані громадськими обєднаннями осіб з інвалідністю, шляхом продовження дії податкової пільги та приведення термінології у відповідність до законів.

3. Загальна характеристика і основні положення законопроекту

Положеннями проекту Закону України пропонується:

продовжити на 10 років до 2030 року (на відміну від законопроекту реєстр. № 2439, який пропонує збільшити зазначений термін лише на 2 роки до 2022 року) термін дії пільгової ставки з податку на додану вартість за операціями з постачання товарів та послуг, що виготовляються та постачаються організаціями чи підприємствами осіб з інвалідністю;

привести законодавство у відповідність до положень Конвенції про права осіб з інвалідністю у частині вживання терміну "особа з інвалідністю" замість терміну "інвалід";

привести законодавство у відповідність до положень Закону України "Про громадські об'єднання" у частині вживання термінологічної конструкції "громадське обєднання" замість "громадська організація".

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання

Основними нормативно-правовими актами у цій сфері правового регулювання є: Конституція України, Конвенція ООН про права осіб з інвалідністю, Податковий кодекс України, закони України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні", "Про громадські об'єднання".

Прийняття Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо створення сприятливих умов діяльності для підприємств та організацій, які засновані громадськими обєднаннями осіб з інвалідністю» не потребуватиме внесення змін до інших законів України.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація Закону не потребуватиме додаткових видатків з Державного бюджету України.

За даними Мінсоцполітики (http://www.msp.gov.ua/files/inv/d-I-2019.doc) за І півріччі 2019 року чистий фінансовий прибуток 260 підприємств та організацій, які засновані громадськими обєднаннями осіб з інвалідністю та користуються податковими пільгами, склав 83,2 млн гривень. Сума отриманих ними податкових пільг склала 330,3 млн грн, у тому числі по:

За І півріччі 2019 року чистий фінансовий результат на підприємствах, організаціях ГОІ склав 83,2 млн гривень.

Сума отриманих податкових пільг склала 330,3 млн грн, у тому числі по:

- ПДВ, згідно п. 197.6, ст. 197, розділу V Податкового кодексу України 16,2 млн грн;

- ПДВ, згідно пп. 8, підрозділу 2, Перехідних положень Податкового кодексу України 283,7 млн грн;

- податок на прибуток, згідно п. 142.1, ст. 142, розділу ІІІ Податкового кодексу України 16,1 млн грн;

- плата за землю, згідно пп. 282.1.2, п. 282.1, ст. 282, розділу ХІІ Податкового кодексу України 14,3 млн гривень.

Сума отриманих соціально-економічних гарантій (пільг) по сплаті єдиного соціального внеску згідно п. 14 ст. 8 Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообовязкове державне соціальне страхування” склала 36,8 млн гривень.

Завдяки заощадженим коштам на виробничі потреби спрямовано 336,5 млн грн, соціальні потреби 18,9 млн грн, відрахування засновнику на статутну діяльність 7,0 млн грн та інші потреби 7,3 млн гривень.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття Закону

Прийняття Закону сприятиме створенню необхідних умов для діяльності підприємств та організацій, які засновані громадськими обєднаннями осіб з інвалідністю.

Народний депутат України Королевська Н.Ю.

Таким чином Ви завжди зможете слідкувати за оновленнями на сторінці Zakonoproekt.Org.UA на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на GOOGLE+ Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com

Zakonoproekt.org.ua - це незалежне видання, що фінансуються за рахунок реклами та кожного використання читачами рекламних банерів на цьому сайті.

© 2010 www.zakonoproekt.org.ua . Творимо закони разом! Аналіз законів та аналіз і розробляння законопроектів. Сайт - це останні новини щодо Верховної Ради України. Президента України,. Кабінет міністрів України та інші органи державної влади і органи місцевого самоврядування на тему: закони, законопроекти та інше законодавство, політика, економіка, фінанси, технології, право, культура, здоров’я.
Усі права на матеріали, що перебувають на сайті, захищенi відповідно до законодавства України. Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редиректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .

Карта сайту | © 2010 - 2020 Zakonoproekt.Org.UA
RSS для Zakonoproekt.org.ua