Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com RSS для Zakonoproekt.org.ua Про RSS

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України "Про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України щодо відповідальності за незаконне збагачення"

  1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Попри докладені зусилля у боротьбі з корупцією в Україні, що були спрямовані на запровадження антикорупційного законодавства та створення цілої низки антикорупційних органів, включно із Вищим антикорупційним судом, який мав винести рішення щодо значної кількості справ про незаконне збагачення, було втрачено ключовий інструмент боротьби відповідальність за незаконне збагачення. Корупція стала безкарною, незаконне збагачення законним, посадовці, котрі незаконно наживалися на державі “амністованими”.

26 лютого 2019 року Конституційний Суд України прийняв Рішення №1-р/2019 (далі Рішення), яким визнав неконституційною статтю 368-2 Кримінального кодексу України (далі КК України), яка у зв'язку з цим вищезазначена стаття втратила чинність з дня ухвалення зазначеного Рішення.

Наголосимо, що стаття 368-2 КК України передбачала покарання для чиновників за незаконне збагачення та дозволяла притягти таких чиновників до відповідальності у випадку, коли їхні активи та витрати явно перевищують офіційні доходи. Слід нагадати також, що у такій редакції стаття була запроваджена у 2014 році, оскільки це було одне із ключових зобовязань України перед МВФ згідно меморандуму від квітня 2014 року.

Обурливі наслідки декриміналізації такого злочину як незаконне збагачення не примусили себе чекати 65 справ над якими, за даними прес-служби НАБУ, детективи цього органу протягом останніх чотирьох років розслідували епізоди незаконного збагачення народних депутатів, міністрів, керівників державних установ, військових прокурорів, заступників голови СБУ та низки інших впізнаваних посадовців з гучними прізвищами для суспільства, будуть автоматично закриті.

2. Цілі і завдання прийняття акта

Законопроект спрямований на невідкладне відновлення кримінальної відповідальності за незаконне збагачення та усунення прогалини у законодавчому регулюванні питання кримінальної відповідальності за незаконне збагачення, що виникла внаслідок прийняття рішення Конституційним судом України від 26 лютого 2019 року щодо визнання статті КК України про відповідальність за незаконне збагачення неконституційною.

3. Загальна характеристика і основні положення проекту акта

Законопроектом пропонується доповнити Кримінальний кодекс України статтею 368-5, за якою визнається кримінально караним набуття особою, уповноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, її близькою особою у власність активів у значному розмірі без законних на те підстав, а так само передача нею таких активів будь-якій іншій особі. Таке діяння каратиметься позбавленням волі на строк до 3 років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 5 років з конфіскацією майна. Також передбачається більш сувора відповідальність, якщо такі самі діяння вчинені службовою особою, яка займає відповідальне становище (каратимуться позбавленням волі на строк від 3 до 7 років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 7 років з конфіскацією майна), а також службовою особою, яка займає особливо відповідальне становище (каратимуться позбавленням волі на строк від семи до десяти років з конфіскацією майна).

Законопроектом також передбачено низку інших змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України для забезпечення комплексного та несуперечливого регулювання зазначеного питання.

4. Стан нормативно-правової бази у зазначеній сфері правового регулювання

У цій сфері діють Конституція України, Кримінальний та Кримінальний процесуальний кодекси України, Закон України "Про запобігання корупції".

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту не вимагатиме додаткових витрат із Державного бюджету України.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття акта

Прийняття Закону, про проект якого йдеться, забезпечить правові підстави для притягнення до кримінальної відповідальності осіб, винних у незаконному збагаченні, та сприятиме підвищенню ефективності протидії корупційним проявам.

Народний депутат Україн Альона Шкрум (№213)

Таким чином Ви завжди зможете слідкувати за оновленнями на сторінці Zakonoproekt.Org.UA на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на GOOGLE+ Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com

Zakonoproekt.org.ua - це незалежне видання, що фінансуються за рахунок реклами та кожного використання читачами рекламних банерів на цьому сайті.

© 2010 www.zakonoproekt.org.ua . Творимо закони разом! Аналіз законів та аналіз і розробляння законопроектів. Сайт - це останні новини щодо Верховної Ради України. Президента України,. Кабінет міністрів України та інші органи державної влади і органи місцевого самоврядування на тему: закони, законопроекти та інше законодавство, політика, економіка, фінанси, технології, право, культура, здоров’я.
Усі права на матеріали, що перебувають на сайті, захищенi відповідно до законодавства України. Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редиректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .

Карта сайту | © 2010 - 2019 Zakonoproekt.Org.UA
RSS для Zakonoproekt.org.ua