Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com RSS для Zakonoproekt.org.ua Про RSS

Пояснювальна записка

до проекту Закону

«Про внесення зміни до статті 268 Податкового кодексу України щодо звільнення від сплати туристичного збору внутрішньо переміщених осіб»

1. Обґрунтування необхідності прийняття законопроекту

Від початку збройної агресії Російської Федерації сотні тисяч людей вимушені були покинути свої домівки та стати внутрішньо переміщеними особами.

Відповідно до статті 1 Закону України “Про забезпечення прав та свобод внутрішньо переміщених осіб”, внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.

Згідно даних Міністерства соціальної політики України, станом 1 квітня 2019 року, за даними Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, взято на облік 1 369 787 переселенців з тимчасово окупованих територій Донецької та Луганської областей та АР Крим.

Одним із найважливіших проблемних питань, із якими стикаються внутрішньо переміщені особи, є питання житла. За даними Звіту національної системи моніторингу ситуації з внутрішньо переміщеними особами, проведеного МОМ у червні 2018 року, більшість ВПО продовжують мешкати в орендованому житлі (62%), 5% переселенців проживають у гуртожитках і 4% у Центрах колективного проживання ВПО.

За оцінками громадських організацій, щонайменше 5690 внутрішньо переміщених осіб все ще продовжують мешкати у так званих місцях компактного проживання, тобто санаторіях, туристичних базах, будинках відпочинку тощо.

23 листопада 2018 року були внесені зміни до Податкового Кодексу України, зокрема, до статті 268 Податкового Кодексу України, яка регулює питання стягнення туристичного збору. Згідно до нової редакції пункту 268.3.1. статті 268 Податкового Кодексу України, ставка збору встановлюється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради обєднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за кожну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі), визначених підпунктом 268.5.1 пункту 268.5 цієї статті, у розмірі до 0,5 відсотка - для внутрішнього туризму та до 5 відсотків - для вїзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення.

Статтею 268.2.2 Податкового Кодексу встановлений перелік категорій осіб, які не можуть бути платниками туристичного збору. Але серед цих категорій немає внутрішньо переміщених осіб, хоча є очевидним, що їхнє прибуття до того чи іншого населеного пункту і проживання там є наслідком зовнішніх обставин, які змушують до переміщення: зокрема, це окупація частини території України, військові дії тощо. Але наразі внутрішньо переміщені особи, які продовжують проживати у готелях, санаторіях тощо, мають сплачувати туристичний збір за місцем свого фактичного проживання на підконтрольній Уряду України території, що негативно впливає на їхнє матеріальне становище та ставить їх у невигідне становище порівняно з іншими громадянами України.

2. Мета та завдання прийняття законопроекту

Метою законопроекту є звільнення від сплати туристичного збору внутрішньо переміщених осіб, які фактично мешкають у місцях проживання (ночівлі), визначених у підпункті 268.5.1 пункту 268.5 статті 268 Податкового кодексу України.

3. Загальна характеристика і основні положення акту

Законопроектом пропонується внести зміни до статті 268 Податкового кодексу України щодо звільнення від сплати туристичного збору внутрішньо переміщених осіб.

4. Стан нормативно-правової бази

Дана сфера відносин регулюється Податковим кодексом України та Законом України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб».

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація зазначеного законопроекту не потребує додаткових витрат з державного бюджету.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття акту

Прийняття законопроекту забезпечить виправлення ситуації за якої внутрішньо переміщені особи, вимушені сплачувати туристичний збір.

Народні депутати України І.М. Суслова (133)

Рабінович В.З (163)

Заліщук С.П (082)

Герега О.В (390)

Кірш О.В (367)

Наєм М.М (084)

Романова А.А (157)

Сидорчук В.В (030)

Добродомов Д.Є (313)

Чубаров Р.А (436)

Фельдман О.Б (372)

Таким чином Ви завжди зможете слідкувати за оновленнями на сторінці Zakonoproekt.Org.UA на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на GOOGLE+ Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com

Zakonoproekt.org.ua - це незалежне видання, що фінансуються за рахунок реклами та кожного використання читачами рекламних банерів на цьому сайті.

© 2010 www.zakonoproekt.org.ua . Творимо закони разом! Аналіз законів та аналіз і розробляння законопроектів. Сайт - це останні новини щодо Верховної Ради України. Президента України,. Кабінет міністрів України та інші органи державної влади і органи місцевого самоврядування на тему: закони, законопроекти та інше законодавство, політика, економіка, фінанси, технології, право, культура, здоров’я.
Усі права на матеріали, що перебувають на сайті, захищенi відповідно до законодавства України. Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редиректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .

Карта сайту | © 2010 - 2019 Zakonoproekt.Org.UA
RSS для Zakonoproekt.org.ua