Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com RSS для Zakonoproekt.org.ua Про RSS

Пояснювальна записка

до проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення деяких положень та усунення суперечностей, що виникли при прийнятті Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII»

1. Обґрунтування необхідності прийняття проекту закону.

При прийнятті Верховною Радою України Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII» були внесені зміни до Податкового кодексу України, які розбалансували дохідні частини загального фонду бюджетів органів місцевого самоврядування Донецької та Луганської областей, що потребує негайного виправлення.

Зокрема, відповідно до чинної редакції підпункту 38.6 пункту 38 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України обєкти житлової та нежитлової нерухомості, що розташовані на території населених пунктів, на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, не є обєктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно достатті 266цього Кодексу у період з 14 квітня 2014 року до 31 грудня року, в якому завершено антитерористичну операцію. Нараховані та сплачені за період проведення антитерористичної операції суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до статті 266 цього Кодексу вважаються надміру сплаченими грошовими зобовязаннями та підлягають поверненню.

Окрім того, згідно з підпунктом 38.7 пункту 38 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки, які розташовані на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення та перебувають у власності та/або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, у період з 14 квітня 2014 року до 31 грудня року, в якому завершено антитерористичну операцію. Нараховані та сплачені за період проведення антитерористичної операції суми плати за землю відповідно достатей 269-289цього Кодексу вважаються надміру сплаченими грошовими зобовязаннями та підлягають поверненню.

Враховуючи фактичні обставини справи, велика кількість платників податків з посиланням на положення до Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII» (далі Закон № 1797), яким, зокрема, був доповнений Податковий кодекс України вищезазначеними нормами, вже звертається до відповідних контролюючих органів з вимогою повернення надміру сплачених податкових зобовязань з місцевого податку на майно у вигляді податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, а також з земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності за період з 14 квітня 2014 року. Оскільки зазначені податкові зобовязання формували дохідні частини відповідних місцевих бюджетів Донецької та Луганської областей, то весь джерелом їх повернення будуть саме місцеві бюджети, у яких не має ані достатніх власних фінансових ресурсів, ані відповідних субвенцій з Державного бюджету України.

Фактично, після прийняття Закону № 1797 місцеві бюджети Донецької та Луганської областей без відповідного фінансового ресурсу залишись з проблемою повернення місцевого податку на майно платникам податків за період, починаючи з 14 квітня 2014 року, сам на сам.

Окрім того, в Законі № 1797 було виявлено ряд технічних та логічних неузгодженостей в пункті 38 підрозділі 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, які необхідно виправляти для більш коректного їх застосування та уникнення в подальшому випадків множинного трактування як з боку платників податків, так і з боку контролюючих органів.

Також в розділі ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України № 1797 була допущена неприпустима технічна помилка, відповідно до якої був помилково зупинений підпункт 3 пункту 76 вказаного Закону, згідно з яким пункт 167.5 статті 167 Податкового кодексу України доповнювався новим підпунктом 167.5.4, яким в свою чергу передбачалось встановлення ставки ПДФО у розмірі 9 % для доходів у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, корпоративних правах, нарахованих нерезидентами, інститутами спільного інвестування та суб'єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток. При цьому в чинній редакції Податкового кодексу України вже містяться посилання на вищевказаний підпункт.

2. Цілі та завдання прийняття проекту закону.

Метою законопроекту є уникнення дисбалансу місцевих бюджетів Донецької та Луганської областей, а також усунення неузгодженостей та технічних помилок, які виникли після прийняття Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII».

3. Загальна характеристика і основні положення проекту закону.

Законопроектом пропонується ряд змін до Податкового кодексу України, якими передбачається:

- викласти в новій редакції пункт 38 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, відповідно до якого, зокрема, його положення будуть розповсюджуватись виключно на платників податків, які станом на 14 квітня 2014 року мали місцезнаходження (місце проживання) на тимчасово окупованій території, яка визнана такою відповідно до Постанови Верховної Ради України "Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями", або в населених пунктах на лінії зіткнення; та/або платників податків, які мають обєкти оподаткування місцевими податками, зборами на цих територіях;

- нараховані та сплачені за період проведення антитерористичної операції суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до статті 266 цього Кодексу за обєкти житлової та нежитлової нерухомості, розташовані на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів на лінії зіткнення, не підлягають поверненню на поточний рахунок платника податку, не спрямовуються на погашення грошового зобовязання (податкового боргу) з інших податків, зборів;

- нараховані та сплачені за період проведення антитерористичної операції суми плати за землю відповідно до статей 269 - 289 цього Кодексу за земельні ділянки, які розташовані на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів на лінії зіткнення, та/або території проведення антитерористичної операції, не підлягають поверненню на поточний рахунок платника податку, не спрямовуються на погашення грошового зобовязання (податкового боргу) з інших податків, зборів;

- усунення технічної помилки, відповідно до якої був зупинений підпункт 3 пункту 76 вказаного Закону, згідно з яким пункт 167.5 статті 167 Податкового кодексу України доповнювався новим підпунктом 167.5.4, яким в свою чергу передбачалось встановлення ставки ПДФО у розмірі 9 % для доходів у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, корпоративних правах, нарахованих нерезидентами, інститутами спільного інвестування та суб'єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток;

- усунення ряд логічних та технічних помилок в пункті 38 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України.

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання.

Законодавчими актами, що визначають дану сферу правового регулювання, є Податковий кодекс України.

Реалізація положень зазначеного законопроекту після його прийняття не потребує внесення змін до інших законів.

5. Фінансово-економічне обґрунтування.

Реалізація запропонованого проекту закону не потребує додаткових видатків з Державного та місцевих бюджетів України.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття проекту закону.

Прийняття цього законопроекту дозволить уникнути дисбалансу місцевих бюджетів Донецької та Луганської областей, а також усунути неузгодженості та технічні помилки, які виникли після прийняття Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII», для уникнення можливих колізій під час правозастосовної діяльності.

Народні депутати України Южаніна Н.П.

Курячий М. П.

Долженков О. В.

Кришин О. Ю.

Святаш Д. В.

Горват Р. І.

Таким чином Ви завжди зможете слідкувати за оновленнями на сторінці Zakonoproekt.Org.UA на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на GOOGLE+ Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com

Zakonoproekt.org.ua - це незалежне видання, що фінансуються за рахунок реклами та кожного використання читачами рекламних банерів на цьому сайті.

© 2010 www.zakonoproekt.org.ua . Творимо закони разом! Аналіз законів та аналіз і розробляння законопроектів. Сайт - це останні новини щодо Верховної Ради України. Президента України,. Кабінет міністрів України та інші органи державної влади і органи місцевого самоврядування на тему: закони, законопроекти та інше законодавство, політика, економіка, фінанси, технології, право, культура, здоров’я.
Усі права на матеріали, що перебувають на сайті, захищенi відповідно до законодавства України. Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редиректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .

Карта сайту | © 2010 - 2020 Zakonoproekt.Org.UA
RSS для Zakonoproekt.org.ua