Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com RSS для Zakonoproekt.org.ua Про RSS

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України «Про внесення змін до статті 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» (щодо мінімального розміру посадових окладів військовослужбовців)»

1. Обґрунтування необхідності прийняття законопроекту

Згідно із статтею 43 Конституції України кожен має право на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом. Проте мінімальний розмір грошового забезпечення для військовослужбовців або ж мінімальний розмір посадового окладу (посадовий оклад вбачається за необхідне вважати основою грошового забезпечення) нині законом не визначено, що суперечить зазначеним вимогам Конституції України.

Відповідно до статті 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» грошове забезпечення військовослужбовцям виплачується у розмірах, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, та повинно забезпечувати достатні матеріальні умови для комплектування Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів кваліфікованим особовим складом, враховувати характер, умови служби, стимулювати досягнення високих результатів у службовій діяльності.

Видається очевидним, що основою грошового забезпечення має бути посадовий оклад. На жаль, Урядом встановлено для багатьох військовослужбовців посадові оклади, які є навіть нижчими розміру мінімальної заробітної плати.

Так постановою Кабінету Міністрів України «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» від 30 серпня 2017 р. № 704 затверджено тарифну сітку розрядів і коефіцієнтів посадових окладів військовослужбовців.

Посадовий оклад за 1-им тарифним розрядом розраховується шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року), на тарифний коефіцієнт 1,4. Таким чином, для 1-ого тарифного розряду нині встановлено посадовий оклад у розмірі лише 2610 грн. (3723 грн. х 0,5 х 1,4 = 2606,10 грн.). Тобто у цьому випадку посадовий оклад дорівнює лише 70 відсоткам розміру мінімальної заробітної плати. В цілому ж всі посадові оклади для тарифних розрядів з 1 до 12 включно є меншими, ніж навіть розмір мінімальної заробітної плати.

Кричущою є ситуація з розмірами посадових окладів військовослужбовців строкової військової служби: для розрахунку розміру посадового окладу для 1-ого тарифного розряду застосовується тарифний коефіцієнт 0,2. Тож посадовий оклад у цьому випадку дорівнює взагалі всього лише 10 відсоткам мінімальної заробітної плати та складає 370 грн.

З огляду на зазначені обставини, необхідно надати військовослужбовцям на рівні закону гарантії того, що їхній посадовий оклад не може бути меншим розміру мінімальної заробітної плати. Саме такі гарантії для військовослужбовців передбачені законопроектом.

2. Цілі, завдання, загальна характеристика і основні положення законопроекту

Мета законопроекту безпосередньо законом визначити мінімальні гарантії грошового забезпечення для військовослужбовців, в тому числі для військовослужбовців строкової військової служби.

Завдання законопроекту посилити роль посадового окладу у структурі грошового забезпечення військовослужбовців, визначити мінімально допустимий розмір посадового окладу.

Законопроектом передбачається встановити, що розмір посадового окладу військовослужбовця не може бути меншим розміру мінімальної заробітної плати. Пропонується, що в разі прийняття законопроекту передбачені ним норми набудуть чинності з 01 січня 2019 року.

3. Стан нормативно-правової бази у відповідній сфері державного регулювання

Згідно із статтею 43 Конституції України кожен має право на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом. Проте мінімальний розмір грошового забезпечення або ж мінімальний розмір посадового окладу військовослужбовців (посадовий оклад вбачається за необхідне вважати основою грошового забезпечення) нині законом не визначено, що суперечить зазначеним вимогам Конституції України.

Відповідно до статті 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» до складу грошового забезпечення входять: посадовий оклад, оклад за військовим званням; щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); одноразові додаткові види грошового забезпечення. Грошове забезпечення виплачується у розмірах, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» від 30 серпня 2017 р. № 704 затверджено розміри посадових окладів військовослужбовців.

В разі прийняття законопроекту реалізація його положень не потребуватиме внесення змін до інших законів України.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття законопроекту не призведе до зменшення надходжень до державного та місцевих бюджетів, не потребуватиме збільшення витрат з державного та місцевих бюджетів поточного року. Адже передбачається, що законопроект набере чинності лише з 2019 року.

Крім того, розміри посадових окладів військовослужбовців не визначаються у державних бюджетах на відповідний рік, а встановлюються Урядом. При цьому у законопроекті йдеться не про загальні розміри грошового забезпечення, а тільки про розміри посадових окладів.

Також Президентом України було зазначено про те, що у 2019 році передбачається збільшення грошового забезпечення військовослужбовців на 37% та що у Збройних Силах України солдат має отримувати не менше 10 тисяч гривень (що перевищує у більш ніж два рази мінімальний розмір посадового окладу, про який йдеться у законопроекті).

5. Очікувані соціально-економічні та інші наслідки застосування положень законопроекту після його прийняття

Запровадження змін, передбачених проектом, дозволить:

- виконати вимоги статті 43 Конституції України, визначивши законом мінімальні гарантії для військовослужбовців стосовно грошового забезпечення;

- підвищити привабливість військової служби, мотивувати військовослужбовців досягати високих результатів;

- уникнути можливих зловживань та зменшити корупційні ризики у звязку з тим, що у структурі грошового забезпечення підвищиться роль та частка посадового окладу (очевидно, що додаткові види грошового забезпечення несуть у собі певні корупційні ризики, надають можливості для деяких зловживань, вони нараховуються або не нараховуються інколи з особистих мотивів керівництва, а тому саме посадовий оклад має бути основою грошового забезпечення кожного військовослужбовця).

Народні депутати України

Ю.М.Береза

А.М.Левус

О.В.Бєлькова

Таким чином Ви завжди зможете слідкувати за оновленнями на сторінці Zakonoproekt.Org.UA на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на GOOGLE+ Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com

Zakonoproekt.org.ua - це незалежне видання, що фінансуються за рахунок реклами та кожного використання читачами рекламних банерів на цьому сайті.

© 2010 www.zakonoproekt.org.ua . Творимо закони разом! Аналіз законів та аналіз і розробляння законопроектів. Сайт - це останні новини щодо Верховної Ради України. Президента України,. Кабінет міністрів України та інші органи державної влади і органи місцевого самоврядування на тему: закони, законопроекти та інше законодавство, політика, економіка, фінанси, технології, право, культура, здоров’я.
Усі права на матеріали, що перебувають на сайті, захищенi відповідно до законодавства України. Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редиректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .

Карта сайту | © 2010 - 2019 Zakonoproekt.Org.UA
RSS для Zakonoproekt.org.ua