Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com RSS для Zakonoproekt.org.ua Про RSS

П О Я С Н Ю В А Л Ь Н А З А П И С К А

до проекту Постанови Верховної Ради України «Про визнання Постанови Верховної Ради України «Про висновки та пропозиції до проекту Закону України про Державний бюджет України на 2019 рік» (реєстраційний № 9000-П від 18.10.2018) такою, що втратила чинність»

  1. Обґрунтування необхідності прийняття проекту Постанови

18 жовтня 2018 року на пленарному засіданні Верховної Ради України (далі ВРУ) прийнято рішення щодо прийняття за основу та в цілому проекту Постанови «Про висновки та пропозиції до проекту Закону України про Державний бюджет України на 2019 рік» (реєстраційний № 9000-П від 18.10.2018).

Вказана Постанова прийнята з грубим порушенням вимог Конституції України та Регламенту Верховної Ради України щодо процедури законотворчої діяльності з огляду на наступне.

Порядок розгляду проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік встановлено в статтях 157 та 158 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України».

Частиною 5 статті 157 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» встановлено, що під час обговорення слово для виступу надається представникам комітетів за письмовими заявами, депутатських фракцій (депутатських груп), народним депутатам, представникам Кабінету Міністрів України та Рахункової палати.

Відповідно до частини 6 статті 157 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» після завершення обговорення ставиться на голосування за основу підготовлений комітетом, до предмета відання якого належать питання бюджету, проект постанови Верховної Ради щодо висновків та пропозицій до проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік.

Згідно частини 7 статті 157 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» після прийняття за основу проекту постанови Верховної Ради щодо висновків та пропозицій до проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік ставляться на голосування ті включені до таблиці пропозицій суб'єктів права законодавчої ініціативи пропозиції до проекту закону про Державний бюджет України, на розгляді та голосуванні яких наполягає народний депутат.

Частиною 10 статті 157 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» встановлено, що проект закону про Державний бюджет України на наступний рік вважається прийнятим у першому читанні, якщо на підтримку під пропозицій до проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік проголосувала більшість народних депутатів від конституційного складу Верховної Ради. Схвалені Верховною Радою висновки та пропозиції до проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік набувають статусу Бюджетних висновків Верховної Ради.

Таким чином, згідно статті 157 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» при розгляді проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік, на голосування мають бути поставленні ті, включені до таблиці пропозицій суб'єктів права законодавчої ініціативи, пропозиції, на розгляді та голосуванні яких наполягає народний депутат.

Проте, під час розгляду проекту Постанови, пропозиції, поданні народними депутатами України на розгляді та голосуванні яких вони наполягали, окремо не розглядалися та не ставились на голосування.

Більше того, мною особисто були висловленні зауваженні щодо численних порушень Регламенту під час голосуванні по проекту Постанови, але не були взяті головуючим до уваги.

Отже, сукупність наведених обставин вказує на те, що Верховна Рада України прийнята Постанову із порушенням регламентної процедури, що в подальшому ставить під сумнів законність прийняття проекту закону про Державний бюджет України.

Слід також звернути увагу на позицію Конституційного Суду України у рішенні від 28 лютого 2018 року № 1-1/2018 у справі за конституційним поданням 57 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України "Про засади державної мовної політики", в якому зазначено, що дотримання встановленої Конституцією України процедури розгляду, ухвалення та набрання чинності законами є однією з умов легітимності законодавчого процесу, у випадку її порушення конституційному контролю підлягає не зміст закону, а встановлена Конституцією України процедура його розгляду та ухвалення.

Таким чином, порушення регламентної процедури при прийнятті Постанови «Про висновки та пропозиції до проекту Закону України про Державний бюджет України на 2019 рік» (реєстраційний № 9000-П від 18.10.2018), яка набуває статусу Бюджетних висновків Верховної Ради до законопроекту «Про Державний бюджет України на 2019 рік» (реєстраційний № 9000 від 15.09.2018), може стати наслідком неконституційності закону «Про Державний бюджет України на 2019 рік» (реєстраційний № 9000 від 15.09.2018).

Зважаючи на вищевикладене, прийняття Закону «Про Державний бюджет України на 2019 рік» в цілому може бути здійснене лише після усунення вказаних порушень, тобто після визнання Постанови «Про висновки та пропозиції до проекту Закону України про Державний бюджет України на 2019 рік» (реєстраційний № 9000-П від 18.10.2018) такою, що втратила чинність та прийняття нової постанови з дотриманням усіх вимог законодавства.

2. Загальна характеристика і основні положення

Проектом пропонується визнати Постанову Верховної Ради України «Про висновки та пропозиції до проекту Закону України про Державний бюджет України на 2019 рік» (реєстраційний № 9000-П від 18.10.2018) такою, що втратила чинність.

3. Стан нормативно-правової бази у даній сфері регулювання

Прийняття Постанови не потребуватиме внесення змін до інших законодавчих актів України.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація норм постанови не потребує фінансування за рахунок коштів Державного бюджету України.

Народні депутати України Ю.В. ЛЕВЧЕНКО

А.Ю. ІЛЄЄНКО

М.Й. ГОЛОВКО

О.І. ОСУХОВСЬКИЙ

О.О. МАРЧЕНКО

Таким чином Ви завжди зможете слідкувати за оновленнями на сторінці Zakonoproekt.Org.UA на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на GOOGLE+ Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com

Zakonoproekt.org.ua - це незалежне видання, що фінансуються за рахунок реклами та кожного використання читачами рекламних банерів на цьому сайті.

© 2010 www.zakonoproekt.org.ua . Творимо закони разом! Аналіз законів та аналіз і розробляння законопроектів. Сайт - це останні новини щодо Верховної Ради України. Президента України,. Кабінет міністрів України та інші органи державної влади і органи місцевого самоврядування на тему: закони, законопроекти та інше законодавство, політика, економіка, фінанси, технології, право, культура, здоров’я.
Усі права на матеріали, що перебувають на сайті, захищенi відповідно до законодавства України. Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редиректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .

Карта сайту | © 2010 - 2019 Zakonoproekt.Org.UA
RSS для Zakonoproekt.org.ua