Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com RSS для Zakonoproekt.org.ua Про RSS

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України «Про внесення змін до розділу XX«Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо спрощення оподаткування транспортних засобів»

1. Oбгрунтування необхідності прийняття проекту акту

Згідно з офіційними даними Державної фіскальної служби України в Україні перебуває 1 мільйон 86 тисяч автомобілів, які були ввезені з-за кордону, з них близько 300 тисяч автомобілів не були вивезені, як того вимагає закон. І основна маса серед них недорогі авто. Їх близько 80%. Адже, основна причина купівлі таких автомобілів була і є бідність українців.

8 листопада 2018 року Верховна Рада України ухвалила закони України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» та «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України», які набрали чинності 25 листопада 2018 року.

Як повідомлялося з трибуни Верховної Ради України, Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів», в першу чергу, покликаний врегулювати проблеми з автомобілями на європейських номерах, і дозволив узаконити так звані «євробляхи».

Власники автомобілів з іноземною реєстрацією згідно прийнятого Верховною Радою Закону мають тільки 180 днів з дня набрання Законом чинності, тобто з 25 листопада 2018 року, для того, щоб розмитнити авто, ввезене з-за кордону.Для тих, хто встигне зробити це за перші 90 днів, передбачена 50% знижка на розмитнення (тільки акциз).Знижкою можна скористатися не тільки тим, хто вже ввіз автомобіль з іноземною реєстрацією в Україну до моменту прийняття закону, а й тим, хто ввезе авто протягом 90 днів з дня набрання чинності Законом.

Якщо власник автомобіля з іноземною реєстрацією буде розмитнювати його в період з 91 до 180 день з початку дії закону знижки не отримає. Але протягом цього часу бажаючі легалізувати авто не будуть змушені платити чималі штрафи за перевищення терміну використання нерозмитненої машини на території України. Прийнятий Закон дозволяє їм протягом 180 днів оплатити «добровільний внесок» до держбюджету 8500 гривень, і не треба буде окремо платити штрафи за порушення Митного кодексу.

Згідно прийнятого Закону, крім базової ставки акцизного збору, до вартості розмитнення також включається 20% ПДВ, 10% ввізного мита і 3-5% збору на обов'язкове державне пенсійне страхування.

Одночасно з новим Законом, депутати також підтримали законопроект №9260, який продовжує на 4 роки пільговий період на розмитнення електромобілів. Тепер вже до 31 грудня 2022 року в Україні розмитнити автомобіль, який має виключно електричний двигун можна без сплати ПДВ і акцизів (ввізне мито було скасовано ще раніше).
Що стосується гібридних автомобілів, то в законі прописана ставка податку в розмірі 100 євро за 1 штуку.
Постає питання: а чому Верховна Рада України для врегулювання питання розмитнення автомобілів з іноземною реєстрацію не спромоглася запровадити такий ж пільговий період на розмитнення для таких автомобілів, як і для автомобілів з електричними двигунами?! Невже електромобілі ввозять більш бідні люди, ніж ті, хто ввозить автомобілі з іноземною реєстрацією?!

З 25 листопада 2018 року по 22 січня 2019 року (включно) було оформлено майже 44 тис. автомобілів з єврономерами. За ці транспортні засоби було сплачено майже 2,8 млрд грн. В найкращому випадку, якщо кожен наступний день буде пікове розмитнення 2700 автомобілів щодня, ми отримаємо цифру 110000 тисяч автомобілів і до держбюджету надійде приблизно від 3 до 4 мільярдів гривень. Це приблизно буде складати 10 % від усіх автомобілів з іноземною реєстрацією.

Вважаю, що сьогодні розмитнення автомобілів в Україні має відбуватись за ставкою 10% від вартості автомобіля, тоді всі українці, які їздять на автомобілях з іноземною реєстрацією, зможуть їх розмитнити. Це дасть можливість розмитнити всі автомобілі з іноземною реєстрацією, які сьогодні є в Україні більше 1 мільйона.

Не можна ставитись до автомобіля як до предмету (засобу) розкоші, адже у всьому цивілізованому світі автомобіль є засобом пересування та інструментом економічної активності населення.

2. Цілі і завдання прийняття акта

Метою прийняття проекту Закону є спрощення оподаткування автомобілів, звільнення на три роки від сплати податку на додану вартість і від оподаткування акцизним податком операції з ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту транспортних засобів та створення умов для розмитнення раніше ввезених на митну територію України автомобілів з іноземною реєстрацією.

3. Загальна характеристика і основні положення проекту акта

Проект Закону передбачає внесення змін до Податкового кодексу України, якими пропонується звільнити на три роки від сплати податку на додану вартість і від оподаткування акцизним податком операції з ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту транспортних засобів, зазначених упідпункті 215.3.5-1пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу (крім транспортних засобів, зазначених у товарних підкатегоріях 8703 10 18 00, 8703 90 10 10, 8703 90 10 90, 8703 90 90 00 згідно зУКТ ЗЕД).

Крім того законопроектом пропонується доручити Кабінету Міністрів України внести на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо спрямування у 2019 - 2022 роках на пенсійне забезпечення надходжень митних платежів, отриманих при митному оформленні транспортних засобів, що були ввезені на митну територію України протягом трьох років з дня набрання чинності цим Законом.

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання

Правовідносини у даній сфері регулюються Конституцією України, Податковим та Митним кодексами України.

Цей проект системно повязаний із законопроектом «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо спрощення оподаткування транспортних засобів» та мають бути розглянуті одночасно.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація акта не потребує додаткових фінансових витрат з державного та місцевих бюджетів.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття проекту акту

Прийняття законопроекту запровадить нову модель оподаткування транспортних засобів, дозволить зменшити вартість нових транспортних засобів, створить правові та економічні умови для реєстрації раніше ввезених на митну територію України автомобілів на іноземній реєстрації, та як наслідок знизить рівень соціальної напруги щодо цього питання.

Народний депутат України Ю.Б. Деревянко

Таким чином Ви завжди зможете слідкувати за оновленнями на сторінці Zakonoproekt.Org.UA на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на GOOGLE+ Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com

Zakonoproekt.org.ua - це незалежне видання, що фінансуються за рахунок реклами та кожного використання читачами рекламних банерів на цьому сайті.

© 2010 www.zakonoproekt.org.ua . Творимо закони разом! Аналіз законів та аналіз і розробляння законопроектів. Сайт - це останні новини щодо Верховної Ради України. Президента України,. Кабінет міністрів України та інші органи державної влади і органи місцевого самоврядування на тему: закони, законопроекти та інше законодавство, політика, економіка, фінанси, технології, право, культура, здоров’я.
Усі права на матеріали, що перебувають на сайті, захищенi відповідно до законодавства України. Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редиректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .

Карта сайту | © 2010 - 2019 Zakonoproekt.Org.UA
RSS для Zakonoproekt.org.ua