Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com RSS для Zakonoproekt.org.ua Про RSS


Внесено законопроект про «штрафбати» 

Сторінка англійською мовою Сторінка російською мовою Сторінка французькою мовою Сторінка німецькою мовою Сторінка  іспанською мовою Версія для друку
16.08.2010

В українській політиці нещодавно зявився термін «штрафники». Це народні депутати, які проштрафилися, були за це виключені із своїх фракцій, і тут же почали заявляти про своє право створювати окрему депутатську групу, яку тут же почали називати «штрафбат», за аналогією із тими, що існували у часи Другої світової війни в гітлерівській Німеччині та комуно-сталинській СРСР.

 Для унормування цього явища було внесено проект Закону України «Про внесення зміни та доповнень до Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» (щодо унормування діяльності народних депутатів, які виключені зі складу депутатської фракції, або які не увійшли чи вийшли зі складу депутатських фракцій, але їхні повноваження не припинено в порядку, встановленому частиною шостою статті 81 Конституції України, як позафракційних) № 6453-1 від 04.06.2010 р.

Після внесення Законом України «Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України» №2157-17 від 27.04.2010 року, Регламентом Верховної Ради України було передбачено існування нового суб’єкту організації парламентської діяльності депутатів – депутатської групи позафракційних, а також встановлено, що депутатській групі позафракційних, кількісний склад якої становить п’ятнадцять і більше осіб, надається право на участь у засіданнях Погоджувальної ради з правом ухвального голосу, подання пропозицій щодо кількісного та персонального складу тимчасової спеціальної комісії, тимчасової слідчої комісії або спеціальної тимчасової слідчої комісії, виступ одного представника на пленарному засіданні з кожного питання порядку денного пленарного засідання Верховної Ради.

Своїм рішенням від 6 квітня 2010 року №11-рп/2010 Конституційний Суд України, у справі за конституційним поданням 68 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення положень частини шостої статті 83 Конституції України, частини четвертої статті 59 Регламенту Верховної Ради України стосовно можливості окремих народних депутатів України брати безпосередню участь у формуванні коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України, в аспекті конституційного подання про можливість формування коаліції окремими народними депутатами України, зокрема й такими, яких відповідно до частини четвертої статті 59 Регламенту визнано позафракційними (у зв'язку з їх виключенням зі складу депутатської фракції) або які вийшли чи не ввійшли до складу депутатських фракцій, у тому числі через незгоду з позицією депутатських фракцій щодо участі у формуванні коаліції, підтвердив право народних депутатів, які виключені зі складу депутатської фракції, або які не увійшли чи вийшли зі складу депутатських фракцій, але їхні повноваження не припинено в порядку, встановленому частиною шостою статті 81 Конституції України, брати участь у формуванні коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України.

Оскільки Конституційний Суд України у своєму рішенні не визначався щодо конституційності існування депутатських груп, що можуть формуватися з порушників парламентської дисципліни, яких виключили з фракцій партій (блоків) по спискам яких ці народні депутати були обрані, чи до складу яких вони, у порушення вимог Конституції та Закону, вирішили не входити, виникла необхідність уточнення умов формування депутатських груп з таких «штрафників» (ст.59), надання їм можливості виступу на пленарному засіданні (ст.34), участі в роботі Погоджувальної ради депутатських фракцій (ст.73), утворенні тимчасових спеціальних комісій (ст.85) та тимчасових слідчих комісій Верховної Ради (ст.87), визнаючи при цьому, що такі групи не можуть мати більші права, ніж депутатські фракції, які сформовані з народних депутатів, які не порушували засад, на яких їх було обрано по спискам відповідних партій (блоків).

Відповідно до частини другої статті 80 Конституції України народний депутат України не несе юридичної відповідальності за результати голосування або висловлювання в парламенті та його органах, за винятком відповідальності за образу чи наклеп. А вже частина шоста статті 10 Закону України «Про статус народного депутата України» встановлює що голосування та позиція, висловлена народним депутатом України стосовно роботи Верховної Ради України та її органів, не може бути предметом розгляду у Верховній Раді України та її органах.

Здійснення такого представництва забезпечується встановленням конституційно-правових гарантій депутатської недоторканності, вільного волевиявлення та безперешкодного здійснення народним депутатом, обраним до Верховної Ради України у багатомандатному загальнодержавному виборчому окрузі за виборчим списком кандидатів у депутати від певної політичної партії (виборчого блоку політичних партій) за пропорційною системою, прав вільно голосувати та висловлювати власну позицію стосовно роботи Верховної Ради України та її органів.

Але у той же час, Конституцією України встановлено обов’язок народного депутата, обраного до Верховної Ради України у багатомандатному загальнодержавному виборчому окрузі за виборчим списком кандидатів у депутати від певної політичної партії (виборчого блоку політичних партій), увійти до фракції цієї партії (блоку партій), оскільки не допускається безкарний самовільний вихід зі складу такої фракції, або відмова від входження до її складу. Повноваження народних депутатів України, відповідно до пункту 6 частини другої статті 81, припиняються достроково в разі невходження народного депутата, обраного від політичної партії (виборчого блоку політичних партій), до складу депутатської фракції цієї політичної партії (виборчого блоку політичних партій) або виходу народного депутата із складу такої фракції.

Не зважаючи на це, під час пленарних засідань Верховної Ради України мають місце непоодинокі випадки оголошень Головою Верховної Ради України щодо заяв про входження на індивідуальній основі до складу коаліції не тільки членів так званої «штрафної групи», але й деяких народних депутатів, які, не тільки у суспільстві, але й у власному середовищі, вже почали називатися «тушками».

Причому, дії таких депутатів, які, не будучи виключеними (або не вийшовши добровільно) зі складу фракції, що оголосила про свою опозиційність до політичного курсу коаліції та/або сформованого нею Кабінету Міністрів України, захотіли одночасно перебувати і в коаліції депутатських фракцій, яка сформувала цей Кабінет Міністрів України, хоча і протиправними, тим не менше, …поки що, залишаються безкарними.

Основними нормативними актами у даній сфері є Конституція України, Закони України «Про статус народного депутата України» та «Про Регламент Верховної Ради України».

Прийняття цього проекту закону не потребує внесення змін до інших Законів України.

Реалізація цього Закону не потребуватиме додаткових витрат з Державного бюджету України.

Прийняття Закону сприятиме унормуванню діяльності, як позафракційних, народних депутатів, які виключені зі складу депутатської фракції, або які не увійшли чи вийшли зі складу депутатських фракцій, але їхніх повноваження ще не припинено у порядку, встановленому частиною шостою статті 81 Конституції України.

04.06.2010

Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редіректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .
Система Orphus Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Теми

Таким чином Ви завжди зможете слідкувати за оновленнями на сторінці Zakonoproekt.Org.UA на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на GOOGLE+ Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com

Zakonoproekt.org.ua - це незалежне видання, що фінансуються за рахунок реклами та кожного використання читачами рекламних банерів на цьому сайті.

Заходьте до нас на Facebook


Про фінансування сайту

© 2010 www.zakonoproekt.org.ua . Творимо закони разом! Аналіз законів та аналіз і розробляння законопроектів. Сайт - це останні новини щодо Верховної Ради України. Президента України,. Кабінет міністрів України та інші органи державної влади і органи місцевого самоврядування на тему: закони, законопроекти та інше законодавство, політика, економіка, фінанси, технології, право, культура, здоров’я.
Усі права на матеріали, що перебувають на сайті, захищенi відповідно до законодавства України. Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редиректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .

Карта сайту | © 2010 - 2019 Zakonoproekt.Org.UA
RSS для Zakonoproekt.org.ua