Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com RSS для Zakonoproekt.org.ua Про RSS


Як Ворушилін "кришує" крадіжки з банків 

Сторінка англійською мовою Сторінка російською мовою Сторінка французькою мовою Сторінка німецькою мовою Сторінка  іспанською мовою Версія для друку
12.06.2016

Сталі відомі нові подробиці афери НБУ і ФГВФО стосовно розкрадання коштів банку ПАТ «Міський комерційний банк», або CityCommercebank Виявилося, що учасниками розграбування банку окрім його власників були і керівники НБУ, його куратори та директор-розпорядник Фонду гарантування вкладів фізичних осіб Костянтин Ворушилін, який заблокував своєчасне звернення стосовно цього до правоохоронних органів та до суду. Про це свідчить доповідна записка до директора-розпорядника Фонду гарантування вкладів фізичних осіб Костянтина Ворушиліна уповноваженої особи на тимчасову адміністрацію ПАТ «Міський комерційний банк» Рязанцева А.В., що був звільнений з посади після того, як він почав вимагати порушення кримінальних проваджень стосовно власників банку, і яка після початку реформування Генеральної прокуратури України стала доступна редакції сайту www.Zakonoproekt.Org.UA. В доповідній стверджується, що негативний фінансовий результат в загальній сумі 548,81 мільйонів гривень є одним з відображень неефективності роботи протягом 2014 року таких кураторів Національного банку України, як Новиков Д.А., Лапін О.В., Шевцова Т.В., Ближенська В.П.

Сталі відомі нові подробиці афери НБУ і ФГВФО стосовно розкрадання коштів банку ПАТ «Міський комерційний банк», або CityCommercebank

Виявилося, що учасниками розграбування банку окрім його власників були і керівники НБУ, його куратори та директор-розпорядник Фонду гарантування вкладів фізичних осіб Костянтин Ворушилін, який заблокував своєчасне звернення стосовно цього до правоохоронних органів та до суду. Відомо, що перед цим Ворушилін був персональним банкіром Петра Порошенка та співвласником його банку

Про це свідчить доповідна записка до директора-розпорядника Фонду гарантування вкладів фізичних осіб Костянтина Ворушиліна уповноваженої особи на тимчасову адміністрацію ПАТ «Міський комерційний банк» Рязанцева А.В., що був звільнений з посади після того, як він почав вимагати порушення кримінальних проваджень стосовно власників банку, і яка після початку реформування Генеральної прокуратури України стала доступна редакції сайту www.Zakonoproekt.Org.UA, в межах програми, яку вона реалізовує спільно із "Антикорупційним вісником".

В доповідній стверджується, що негативний фінансовий результат в загальній сумі 548,81 мільйонів гривень є одним з відображень неефективності роботи протягом 2014 року таких кураторів Національного банку України, як Новиков Д.А., Лапін О.В., Шевцова Т.В., Ближенська В.П.

При тому що було здійснено виведення з робочих активі Банку за особистою вказівкою куратора Новикова Д.А. близько 2,3 мільйонів Євро (близько 42,62 мільйони гривень). А сам куратор Новиков Д.А. мав пряму матеріальну зацікавленість у праці не на користь інтересам держави та вкладників, а на користь керівництва та власників істотної участі Банку.

Мова йде про тривале (протягом 2012-2014 років) користування Новиковим Д.А. коштами Банку на загальну суму 56 365,22 гривень для оплати транспортних та готельних послуги Новикова Д.А. в межах України та закордоном з корпоративного карткового рахунку, закріпленого за Президентом Банку Тумовсом Р.А. (копії первинних документів додаються). З грошових коштів, що виплачувались на користь Новикова Д.А., не утримувався податок з доходів фізичних осіб. Таким чином, державі були спричинені додаткові збитки шляхом ухилення від оподаткування, та порушені вимоги законодавства щодо ідентифікації клієнта фінансових послуг.

І що жодним з кураторів не були виявлені факти протиправної діяльності керівництва та власників істотної участі Банку, викладені нами у листі №1/2354 від 12.01.2015, отже вони не спричинили зменшення нанесених збитків, які нами на даному етапі оцінюються в сумі орієнтовно З 570,4 мільйонів гривень.

Тема доповідної записки: «Наслідки діяльності кураторів ПАТ «Міський комерційний банк».

«Постановою Правління Національного банку України (далі - НБУ) від 23.05.2014 №309, БТ «Про віднесення ПАТ «Міський комерційний банк» до категорії проблемних» (з урахуванням змін, внесених Постановою НБУ від 26.06.2014 №387/БТ, копії постанов додаються) до ПАТ «Міський комерційний банк» (далі - Банк) було запроваджено ряд обмежень та заборон щодо діяльності Банку, зокрема:

заборонено зараховувати на рахунки фізичних осіб кошти, що переказуються з рахунків, відкритих у Банку;

заборонено вивільняти майно отримане в забезпечення активних операцій до часу повної сплати коштів за договором;

погашення заборгованості за кредитними операціями дозволено здійснювати лише в грошовій формі.

Цією ж Постановою Правління НБУ куратором Банку було призначено Новикова Д.А. В подальшому кураторами Банку являлись Лапін О.В., Шевцова Т.В., Ближенська В.П.

Фактично своєю Постановою НБУ надав керівництву та власникам істотної участі Банку додаткових 180 днів для врегулювання фінансового стану в той час, коли у Банка протягом 3-х місяців були наявні ознаки стійкої неплатоспроможності, зокрема Банк масово не здійснював виплати за вкладами та не виконував платіжні доручення клієнтів за поточними рахунками.

Як свідчать проаналізовані Тимчасовою адміністрацією документи Банку, за період призначення кураторів в Банку в порушення вищезазначених порушень НБУ керівництвом та власниками істотної участі Банку були здійснені операції «дроблення» вкладів близько 1 100 фізичних осіб на загальну суму біля 215 мільйонів гривень, 93 випадки переведення коштів юридичних осіб з рахунків юридичних осіб в Банку на рахунки фізичних осіб коштів на загальну суму біля 11 мільйонів гривень, взаємозалік зустрічних вимог клієнтів з Банком.

В цей же період керівництвом та власниками істотної участі Байку було здійснено ще ряд транзакцій, що були спрямовані не на відновлення платоспроможності, а на незаконне виведення активів та привласнення майна Банку з метою особистого збагачення (як вже повідомлялось листом №1/2354 від 12.01.2015 з доданням підтверджуючих документів):

внесення одним з власників істотної участі Банку - Тумовсом Р.А. - депозитного вкладу на умовах субординованого боргу в розмірі близько 83,39 мільйонів гривень, які не були використані для відновлення ліквідності Банку, а за різними схемами були йому повернуті;

виведення з робочих активі Банку за особистою вказівкою куратора Новикова Д.А. близько 2,3 мільйонів Євро (близько 42,62 мільйони гривень) з порушенням встановлених вищезазначеними Постановами НБУ, а саме заборони на вивільнення заставного майна до часу повного виконання забезпеченого зобов’язання та заборони на погашення заборгованості за кредитним операціями в не грошовій формі;

зупинення діяльності мережі відділень Банку в регіонах з одночасним відчуженням усього майна на загальну суму біля 52 мільйони гривень мережі на користь ПАТ «Профінбанк» без реального отримання грошових коштів, що дозволило власникам істотної участі Банку протиправно привласнити майно Банку афілійованою банківською установою, не спрямувавши кошти на розрахунки по вкладам фізичних осіб, чим було збільшено фактичну суму зобов’язань Фонду.

Даний обсяг операцій на загальну суму близько 178,01 мільйонів гривень був здійснений в порушення нормативних актів НБУ та був направлений на погіршення фінансового стану Банку, особисте збагачення керівництва та власників істотної участі Банку та спричинення матеріальної шкоди в особливо великих розмірах державі в особі Фонду та вкладників Банку.

Жодним з кураторів не були зафіксовані факти порушень, виявлені Тимчасовою адміністрацією, та не були вжиті заходи щодо припинення Банком системної практики порушення вимог нормативних актів НБУ, що збільшувало зобов’язання держави в особі Фонду за сумами гарантованих виплат за вкладами.

Крім того, з наявних документів вбачається, що в період кураторства керівництво та власники істотної участі Банку двічі зверталися до НБУ з приводу надання рефінансування на суму 101 мільйон гривень та 72 мільйони гривень. В забезпечення НБУ були запропоновані майнові права за кредитними договорами, забезпеченими депозитними вкладами позичальника Банку. При цьому депозитні вклади фактично були сформовані без заведення грошових коштів до Банку, а сам позичальник був пов’язаний з власниками істотної участі, що не було відображено у жодній формі звітності та інформації до НБУ. Однак кураторами цей факт не був виявлений, що потенційно могло спричинити додаткові збитки держави в особі НБУ на загальну суму 173 мільйони гривень.

З інших документів Банку, що аналізувались Тимчасовою адміністрацією, вбачається пряма матеріальна зацікавленість куратора Новикова Д.А. у праці не на користь інтересам держави та вкладників, а на користь керівництва та власників істотної участі Банку.

Мова йде про тривале (протягом 2012-2014 років) користування Новиковим Д.А. коштами Банку на загальну суму 56 365,22 гривень для оплати транспортних та готельних послуги Новикова Д.А. в межах України та закордоном з корпоративного карткового рахунку, закріпленого за Президентом Банку Тумовсом Р.А. (копії первинних документів додаються). З грошових коштів, що виплачувались на користь Новикова Д.А., не утримувався податок з доходів фізичних осіб. Таким чином, державі були спричинені додаткові збитки шляхом ухилення від оподаткування, та порушені вимоги законодавства щодо ідентифікації клієнта фінансових послуг.

За наявною у нас інформацією Новиков Д.А. в кінці травня 2014 року, тобто безпосередньо перед призначенням його куратором Банку, був прийнятий на роботу в НБУ, де і працює на сьогоднішній день.

На нашу думку, протягом періоду кураторства фінансовий стан Банку значно погіршився, зокрема з урахуванням виявлених нами на сьогоднішній день протиправних транзакцій на загальну суму близько 178,01 мільйонів гривень. В цей же період збільшилась сума зобов’язань держави за гарантованими виплатами за вкладами з 1 629,9 мільйонів гривень до 2 000,7 мільйонів гривень, тобто на 370,8 мільйонів гривень. Таким чином, цей негативний фінансовий результат в загальній сумі 548,81 мільйонів гривень є одним з відображень неефективності роботи кураторів протягом 2014 року. Крім того, жодним з кураторів не були виявлені факти протиправної діяльності керівництва та власників істотної участі Банку, викладені нами у листі №1/2354 від 12.01.2015, отже вони не спричинили зменшення нанесених збитків, які нами на даному етапі оцінюються в сумі орієнтовно З 570,4 мільйонів гривень.

З метою вдосконалення механізму управління неплатоспроможними банками га покращення співпраці НБУ та Фонду, прошу Вас розглянути питання щодо інформування керівників НБУ про вищезазначені факти.

Додатки:

Додаток №1 - Постанови НБУ від 23.05.2014 №309/БТ та від 26.06.2014 №387/БТ.

Додаток №2 - копії первинних документів витрат куратора Новикова Д.А.

Додаток №3 - лист Тимчасової адміністрації Банку №1/2354 від 12.01.2015 з додатками.

З повагою,

Уповноважена особа Фонду Гарантування вкладів Фізичних осіб на тимчасову адміністрацію ПАТ «Міський комерційний банк» А.В. Рязанцев».

Щоб додати коментар, Ви повині зареєструватися на сайті.
Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редіректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .
Система Orphus Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Теми

Таким чином Ви завжди зможете слідкувати за оновленнями на сторінці Zakonoproekt.Org.UA на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на GOOGLE+ Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com

Zakonoproekt.org.ua - це незалежне видання, що фінансуються за рахунок реклами та кожного використання читачами рекламних банерів на цьому сайті.

Заходьте до нас на Facebook


Про фінансування сайту

© 2010 www.zakonoproekt.org.ua . Творимо закони разом! Аналіз законів та аналіз і розробляння законопроектів. Сайт - це останні новини щодо Верховної Ради України. Президента України,. Кабінет міністрів України та інші органи державної влади і органи місцевого самоврядування на тему: закони, законопроекти та інше законодавство, політика, економіка, фінанси, технології, право, культура, здоров’я.
Усі права на матеріали, що перебувають на сайті, захищенi відповідно до законодавства України. Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редиректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .

Карта сайту | © 2010 - 2018 Zakonoproekt.Org.UA
RSS для Zakonoproekt.org.ua