Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com RSS для Zakonoproekt.org.ua Про RSS


Яндекс хоче змінити закон про довільне блокування сайтів 

Сторінка англійською мовою Сторінка російською мовою Сторінка французькою мовою Сторінка німецькою мовою Сторінка  іспанською мовою Версія для друку
28.08.2013

1 серпня 2013 в РФ силу вступив закон «про довільне блокування сайтів», покликаний захистити незаконне поширення фільмів в Інтернет , інформує сайт www.zakonoproekt.org.ua з посиланням на блог Яндексу.1 серпня 2013 в РФ силу вступив закон «про довільне блокування сайтів», покликаний захистити незаконне поширення фільмів в Інтернет , інформує сайт www.zakonoproekt.org.ua з посиланням на блог Яндексу.

Основні зміни, які, на думку Яндексу приніс цей закон, такі:

Для захисту одного конкретного виду об'єктів - «фільмів, у тому числі кінофільмів, телефільмів» - створена спеціальна процедура прийняття попередніх забезпечувальних заходів. Вона дозволяє заблокувати будь-який сайт навіть без встановлення судом факту порушення або ідентифікації порушника.

У Цивільний кодекс додано нове поняття - «інформаційний посередник». Воно визначено вкрай розпливчасто, так, що інформаційним посередником можна вважати будь-якого користувача, який розмістив десь в Інтернет посилання на фільм. Інформаційні посередники, судячи за все, вважаються тепер такими ж порушниками авторських прав, як і ті, хто незаконно розмістив контент.

З моменту поспішного прийняття закону «Про довільне блокування сайтів» дуже багато - і журналісти, і інтернет-компанії, і просто користувачі Інтернету - писали про те, що запропонована процедура не ефективна, що вона не вирішує реальних проблем, що вона підриває нормальне функціонування Інтернету . Тим не менш, до Державної думи внесено вже і наступний законопроект – що припускає встановлення адміністративної відповідальності (штрафи на користь держави) для інформаційних посередників, які не вживають заходів по блокуванню контенту. Крім того, обговорюється поширення закону «про довільне блокування сайтів» на інші об'єкти авторського права - літературні твори, музику і т.д.

Авторські права, як і всі інші, звичайно, потрібно захищати. Однак Яндекс, що заробляє саме на поширенні інформації про контент, вважає, що законодавство в цій галузі має бути влаштовано інакше, а захист повинен бути адекватним їхньому бажанню заробляти на наданні доступу до незаконного використання контенту без дозволу правовласників.

На думку Яндексу, необхідно враховувати інтереси всіх сторін - не тільки правовласників, які витрачають власні кошти на створення контенту і хочуть не лише їх повернути, а й мати дохід від використання належних їм авторських прав, а і інтересів користувачів і інтернет-компаній, які хочуть користуватися чужою власністю без згоди власників і безкоштовно, або отримувати доходи від направлення до незаконного контенту.

Не маючи можливості змінити закон в цілому, Яндекс вніс свої пропозиції щодо його зміни у вигляді «Концепції вдосконалення правового регулювання» .

Його ключові моменти такі:

1. Необхідно виключити з тексту закону інформаційних посередників, які надають можливість «доступу до матеріалу» і «розміщення інформації, необхідної для його отримання». Янедекс вважає, що це розпливчасте формулювання, бо можна порахувати, що надати можливість доступу до матеріалу - це, в тому числі, дати посилання на цей матеріал. Адже якщо Ви даєте посилання на якусь сторінку, то можна справедливо порахувати, що Ви надаєте можливість доступу до неї і до всього, що на ній знаходиться. А раз так, то Ви і є «інформаційний посередник».

2. Блокування ресурсів - це надмірна і необґрунтована міра. Якщо її і можна застосовувати, то тільки в крайніх випадках як виняткової міри, і тільки коли вона не торкається сумлінних ресурсів. (Правда Яндекс не дає пояснення, як ці «сумлінні» ресурси почали сприяти незаконному використанню чужого контенту. – ред.)

3. За вимогою правовласника видалити той або інший контент необхідно включити повну адресу сторінки сайту, де цей контент розташований. Зараз опис процедури допускає вказівку тільки IP-адреси сайту, що не дозволить вжити заходів навіть сумлінному посереднику.

4. Не можна законодавчо вимагати від інтернет-майданчиків попередньої модерації контенту. Йдеться про величезний обсяг інформації, і на сьогоднішній день немає технологій, що дозволяють гарантовано не допустити розміщення того чи іншого контенту. (Бо дійсно, - це ж дуже важко. якщо особа, що розміщає незаконний контент, повинна буде попередньо зазначити, що має авторські права на контент і послатися на певні класифікатори і бази даних. – ред.).

5. Закон повинен передбачати взаємодію правовласника та інформаційного посередника. Зараз контент необхідно видалити за однією заявою правовласника, ніхто не розбирається, правомочним він розміщений чи ні. І навіть якщо встановлено, що заява правовласника було хибним, інформаційний посередник позбавлений можливості розблокувати сторінку або контент. У законі просто немає відповідної процедури.

6. Неприпустимо вводити адміністративну відповідальність за невиконання посередником заходів по блокуванню контенту. Це повністю порушує баланс інтересів правовласників та інформаційних посередників. Суперечка між посередником і правовласником має вирішуватися в суді. ( А для цього весь час незаконний контент буде доступний – ред. ).

7. А в разі прийняття адміністративної відповідальності необхідно також встановити відповідальність для правовласників за неправдиве повідомлення і за зловживання правом - наприклад, коли правовласник вимагає видалити матеріали, частина з яких завантажена ним самим або з його згоди.

Щоб додати коментар, Ви повині зареєструватися на сайті.
Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редіректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .
Система Orphus Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Теми

Таким чином Ви завжди зможете слідкувати за оновленнями на сторінці Zakonoproekt.Org.UA на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на GOOGLE+ Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com

Zakonoproekt.org.ua - це незалежне видання, що фінансуються за рахунок реклами та кожного використання читачами рекламних банерів на цьому сайті.

Заходьте до нас на Facebook


Про фінансування сайту

© 2010 www.zakonoproekt.org.ua . Творимо закони разом! Аналіз законів та аналіз і розробляння законопроектів. Сайт - це останні новини щодо Верховної Ради України. Президента України,. Кабінет міністрів України та інші органи державної влади і органи місцевого самоврядування на тему: закони, законопроекти та інше законодавство, політика, економіка, фінанси, технології, право, культура, здоров’я.
Усі права на матеріали, що перебувають на сайті, захищенi відповідно до законодавства України. Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редиректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .

Карта сайту | © 2010 - 2020 Zakonoproekt.Org.UA
RSS для Zakonoproekt.org.ua