Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com RSS для Zakonoproekt.org.ua Про RSS


За шум, що заважає сусідам, можна залишитися без квартири 

Сторінка англійською мовою Сторінка російською мовою Сторінка французькою мовою Сторінка німецькою мовою Сторінка  іспанською мовою Версія для друку
06.08.2013

5 серпня 2013 року депутат Державної Думи від ЛДПР Михайло Дегтярьов вніс на розгляд федерального парламенту законопроект про тишу, щодо заборони гучного шуму в будь-який час доби без згоди сусідів.  В даний час в РФ допустимі рівні шуму в денний час (з 7:00 ранку) значно вище, ніж аналогічні рівні для нічного часу. І таким правовою прогалиною користуються деякі громадяни, котрі воліють почати ранній ранок робочого дня з включення гучної музики, криків, танців, ремонту та пересування меблів, зазначає сайт www.zakonoproekt.org.ua із посиланням на сайт Державної Думи Російської Федерації www.duma.gov.ru.  Крім того федеральне законодавство не враховує інтереси мільйонів мешканців Росії, oj відпочивають вдень у своїх квартирах і будинках (вагітні жінки, малолітні діти, пенсіонери, інваліди, тимчасово непрацездатні громадяни, працівники з нічним графіком роботи і т.д.).5 серпня 2013 року депутат Державної Думи від ЛДПР Михайло Дегтярьов вніс на розгляд федерального парламенту законопроект про тишу, щодо заборони гучного шуму в будь-який час доби без згоди сусідів.

В даний час в РФ допустимі рівні шуму в денний час (з 7:00 ранку) значно вище, ніж аналогічні рівні для нічного часу. І таким правовою прогалиною користуються деякі громадяни, котрі воліють почати ранній ранок робочого дня з включення гучної музики, криків, танців, ремонту та пересування меблів, зазначає сайт www.zakonoproekt.org.ua із посиланням на сайт Державної Думи Російської Федерації www.duma.gov.ru.

Крім того федеральне законодавство не враховує інтереси мільйонів мешканців Росії, oj відпочивають вдень у своїх квартирах і будинках (вагітні жінки, малолітні діти, пенсіонери, інваліди, тимчасово непрацездатні громадяни, працівники з нічним графіком роботи і т.д.).

Законопроектом передбачається механізм узгодження дій, що порушують тишу і спокій громадян. У першому випадку власники (наймачі) приміщень у багатоквартирних будинках та індивідуальних житлових будинках, які мають намір провести гучні заходи повинні будуть узгодити графік їх вчинення зі своїми сусідами або ТСЖ. Якщо громадянин (організація) планує шуміти на території житлової забудови, то він буде зобов'язаний узгодити графік з органами місцевого самоврядування відповідного міського чи сільського поселення.

Громадяни, що незгодні тривалий час терпіти шум із сусідньої квартири (будинку) і потребують проживання у житловому приміщенні, отримають право на компенсацію витрат найму тимчасового житлового приміщення та переїзду в нього.

Також законопроектом передбачена можливість виплати грошової компенсації за незручності, пов'язані з надмірним шумом.

Порушникам тиші загрожуватиме істотний адміністративний штраф у розмірі від 5 до 10 тисяч рублів щодо громадян, від 30 до 50 тисяч рублів - щодо посадових осіб, від 200 до 300 тисяч рублів - щодо юридичних осіб. При повторному порушенні штрафи збільшуються в кілька разів.

Громадяни, які протягом року тричі завадять відпочинку своїх сусідів, повинні будуть виселитися з свого житла. Житлове приміщення, що перебуває у власності таких сусідів, буде продано на прилюдних торгах, а виручені від продажу кошти, за вирахуванням витрат на виконання судового рішення, отримає вже колишній власник.

Прийняття законопроекту дозволить запобігти шкідливому впливу шуму на здоров'я громадян у будь-який час доби і забезпечить сприятливі умови життя найбільш вразливих категорій мешканців.

Депутат Дегтярьов вважає, шо: «Ми часто дивуємося, чому падають літаки або вчиняються моторошні ДТП. А причина часто не в міфічному "людському факторі", а в недосипанні або в неприйнятних умовах відпочинку наших громадян у своєму житлі».

Проект федерального закону розроблено з метою перешкоджання порушення тиші і спокою громадян в будь-який час доби внаслідок впливу на них надмірного шуму.

Федеральне законодавство і законодавство суб'єктів Російської Федерації приділяють значну увагу питанню дотримання допустимих рівнів звуку в нічний час, коли більшість громадян відпочивають вдома.

Адміністративна відповідальність за порушення санітарно-епідеміологічних вимог до експлуатації житлових і громадських приміщень, будівель передбачена статтею 6.4 Кодексу Російської Федерації про адміністративні правопорушення.

При цьому нормування за часом доби розподіляється наступним чином: з 07.00 до 23.00 (денний час) і з 23.00 до 07.00 (нічний час).

Нормованими параметрами непостійного шуму є еквівалентні (по енергії) рівні звуку LАекв., ДБА, і максимальні рівні звуку L (Амакс.), дБА.

У денний час максимальний рівень звуку (протягом мінімум 1% часу вимірювання) у житлових кімнатах квартир не повинен перевищувати 55 дБ, а в нічний час - 45 дБ, а тривалий еквівалентний рівень звуку - відповідно 40 дБ і 30 дБ.

Допустимі рівні шуму в денний час значно вище, ніж аналогічні рівні для нічного часу.

До поширених видів шуму на території житлової забудови належать гучні розмова, вигуки, свист, спів, гра на музичних інструментах, використання звуковідтворюючих пристроїв, встановлених на підвищену гучність і т.д.

Згідно з даними , отриманими від органів місцевого самоврядування муніципальних утворень Самарської області ,останнім часом простежується стійка динаміка збільшення кількості правопорушень у сфері охорони громадського порядку.

Адміністративному покаранню за порушення тиші та спокою громадян в нічний час в Самарській області у 2008 році були піддані 1 505, а в 2012 році вже 2546 громадян, посадових та юридичних осіб .

Кількість зафіксованих правопорушень за п'ять років зросла в 1,7 рази.

На жаль, окрема статистика випадків порушення тиші і спокою громадян в денний час ведеться не у всіх муніципалітетах. Громадяни часто миряться з сильним шумом вдень, помилково вважаючи, що в цей період доби припустимі будь-які рівні шумового впливу. Внаслідок цього вони не звертаються зі скаргами до уповноважених органів.

Однак навіть за наявною інформацією щорічно тільки в одній Самарської області РФ фіксуються десятки фактів надмірного штучного шуму в денний час.

Згідно інформації Європейського регіонального бюро Всесвітньої організації охорони здоров'я, навіть незначно вищі рівні шуму (на тихих вулицях в житлових кварталах) можуть викликати легкі розлади здоров'я, наприклад у вигляді порушень сну. Тривале середнє вплив шуму, що перевищує 55 дБ, що відповідає рівню шуму на жвавій міській вулиці, може стати причиною підвищення артеріального тиску та порушень діяльності серця.

Безперервний сон є передумовою для доброго фізіологічного і психічного здоров'я людини.

До негативних наслідків шумового впливу на що намагається заснути людини також відносять підвищену стомлюваність, пригнічений настрій, зниження продуктивності праці, підвищення ризику розвитку неврозів.

Тим часом початок неспання після завершення сну припадає на різні періоди часу в залежності від соціально-демографічних характеристик конкретної людини.

Для більшості міських жителів і маленьких дітей характерно прокидання, що припадає на 7-8 годин в будні дні і на 9-11 годин у вихідні, святкові та неробочі дні.

Відсутність необхідності йти на роботу або навчання дозволяє мільйонам громадян продовжити час свого сну на кілька додаткових годин. Внаслідок цього стала загальновживаною фраза про можливість «виспатися у вихідні після важкого робочого тижня».

Однак чинне законодавство не робить різниці між рівнями допустимого шуму вранці в будні і неробочі дні.

І таким правовою прогалиною користуються деякі громадяни, котрі воліють почати ранок неробочого дня з включення гучної музики, криків, танців, пересування меблів. Тим самим вони порушують природний фізіологічний процес сну - відновлення сил і працездатності більшості жителів Росії.

Недосипання в вихідні та неробочі святкові дні є поширеною причиною зниження продуктивності праці працівників і поганої успішності що навчаються на подальшій робочому тижні.

Внаслідок стану здоров'я багато вагітних жінок, громадяни, що виховують дітей ясельної вікової групи , громадяни похилого віку, інваліди, тимчасово непрацездатні громадяни проводять у себе вдома більшу частину часу доби. Удень відпочивають і працівники з нічним графіком роботи. І вони в сукупності складають значну частину населення Росії.

Тим часом саме цим категоріям громадян надмірний шум у денний час створює нестерпні умови не тільки для сну, але і для звичайної життєдіяльності.

У зв'язку з цим пропонується встановити адміністративну відповідальність не за перевищення допустимих рівнів шуму (СанПіН 2.1.2.2645-10), а за порушення громадського порядку, вираженого в порушенні вимог федерального закону до вчинення дій, що порушують тишу і спокій громадян.

Відповідно до Методичних вказівок МУК 4.3.2194-07 «Контроль рівня шуму на території житлової забудови, в житлових і громадських будівлях і приміщеннях» рівень шуму, обумовлений поведінкою людей, порушенням ними тиші та громадського спокою в житлових будівлях і на прилеглій території, санітарно -епідеміологічній експертизі (оцінці) не підлягає.Тому залучити порушника спокою до адміністративної відповідальності вкрай важко. Дана обставина зазначено і в огляді судової практики Верховного Суду Російської Федерації за четвертий квартал 2011 року (затв. Президією Верховного Суду Російської Федерації 14 березня 2012 року) .

Під діями, що порушують тишу і спокій громадян, у справжньому законопроекті розуміються дії, що виробляють шум і тим самим порушують тишу і спокій громадян, у тому числі особисті дії громадян, дії механічних засобів і технічних пристроїв за винятком:

а) дій, спрямованих на запобігання правопорушень, запобігання і ліквідацію наслідків аварій, стихійних лих, інших надзвичайних ситуацій, проведення невідкладних робіт, пов'язаних із забезпеченням особистої та громадської безпеки громадян відповідно до законодавства Російської Федерації;

б) дій при відправленні релігійних обрядів у рамках канонічних вимог відповідних конфесій;

в) дій при проведенні культурно-масових, фізкультурних і спортивних заходів, зборів, мітингів, демонстрацій, ходів і пікетувань, що проводяться в установленому законом порядку;

г) використання піротехнічних засобів у період з 23 години 31 грудня до 2 години 1 січня календарного року.

Законопроектом передбачається механізм узгодження дій, що порушують тишу і спокій громадян.

У першому випадку власники (наймачі) приміщень у багатоквартирних будинках та індивідуальних житлових будинках, які мають намір вчинити дії, що порушують тишу і спокій громадян повинні будуть узгодити графік їх вчинення зі своїми сусідами.

Якщо особа, зацікавлена в шумі, планує здійснювати шумові дії на території житлової забудови, то воно буде зобов'язане погодити графік їх вчинення з органами місцевого самоврядування відповідного поселення.

Оскільки не всі громадяни мають можливість терпіти шумовий вплив через особливості їх психофізичного розвитку та стану здоров'я або тимчасово покинути житлове приміщення, законопроектом пропонується, що в такому випадку особа, зацікавлена в шумі, зобов'язана на вимогу власників (наймачів) житлового приміщення, які повинні узгодити графік здійснення дій, що порушують тишу і спокій громадян відшкодувати їм та членам їх сімей витрати по найму іншого жилого приміщення, а також переїзду в нього.

Законопроектом також передбачено, що зазначені особи, можуть укласти угоду про виплату особам, які не зацікавленим в шумі, грошової компенсації за порушення їх спокою замість відшкодування витрат по найму і переїзду в інше житлове приміщення.

Проектованої статтею 20.31 Кодексу Російської Федерації про адміністративні правопорушення вводиться підстава притягнення до адміністративної відповідальності за порушення вимог до вчинення дій, що порушують тишу і спокій громадян.

Пункт 5 статті 2 законопроекту передбачає за порушення вимог до вчинення дій, що порушують тишу і спокій громадян, встановлених проектованими п унктамі 4-8 статті 23 Федерального закону від 30 березня 1999 року № 52-ФЗ «Про санітарно-епідеміологічне благополуччя населення» призначення адміністративного покарання у вигляді адміністративного штрафу у розмірі від п'яти тисяч до десяти тисяч рублів щодо громадян, від тридцяти тисяч до п'ятдесяти тисяч рублів - щодо посадових осіб, від двохсот тисяч до трьохсот тисяч рублів - щодо юридичних осіб.

У разі повторного вчинення такого ж правопорушення протягом одного року передбачається накладати на правопорушників адміністративні штрафи у підвищеному розмірі.

Пропоновані законопроектом розміри адміністративного штрафу визначені з урахуванням шкоди, яка надає надмірний шум на здоров'я і працездатність людини.

Власники приміщень, наполегливо відмовляються від дотримання вимог до вчинення дій, що порушують тишу і спокій громадян, повинні понести більш суворе покарання.

У зв'язку з цим проектом федерального закону вводиться новий вид адміністративного покарання, який буде застосовуватися виключно до осіб, які вчинили вищеназване правопорушення втретє протягом одного року: припинення права власності на приміщення, в якому відбуваються дії, що порушують тишу і спокій громадян.

Пропонована міра адміністративного покарання виражається у продажу з публічних торгів такого приміщення з виплатою власнику виручених від продажу коштів за вирахуванням витрат на виконання судового рішення.

Законопроект також вносить зміни до Кодексу Російської Федерації про адміністративні правопорушення в частині наділення повноваженнями суддів з розгляду справ про адміністративне правопорушення, а також наділення посадових осіб органів внутрішніх справ (поліції) правом складати протоколи про адміністративне правопорушення, передбаченому пунктом 5 статті 2 законопроекту.

Прийняття даного федерального закону сприятиме створенню сприятливих умов життєдіяльності населення Росії та запобіганню шкідливого впливу шуму на здоров'я громадян у будь-який час доби.

 

Щоб додати коментар, Ви повині зареєструватися на сайті.
Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редіректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .
Система Orphus Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Теми

Таким чином Ви завжди зможете слідкувати за оновленнями на сторінці Zakonoproekt.Org.UA на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Twitter.com Представництво Zakonoproekt.org.ua на GOOGLE+ Представництво Zakonoproekt.org.ua на Youtube Представництво Zakonoproekt.org.ua на Linkedin.com

Zakonoproekt.org.ua - це незалежне видання, що фінансуються за рахунок реклами та кожного використання читачами рекламних банерів на цьому сайті.

Заходьте до нас на Facebook


Про фінансування сайту

© 2010 www.zakonoproekt.org.ua . Творимо закони разом! Аналіз законів та аналіз і розробляння законопроектів. Сайт - це останні новини щодо Верховної Ради України. Президента України,. Кабінет міністрів України та інші органи державної влади і органи місцевого самоврядування на тему: закони, законопроекти та інше законодавство, політика, економіка, фінанси, технології, право, культура, здоров’я.
Усі права на матеріали, що перебувають на сайті, захищенi відповідно до законодавства України. Передрук матеріалів сайту вітається , при наявності прямого гіперпосилання (hyperlink) без редиректа на http://www.zakonoproekt.org.ua .

Карта сайту | © 2010 - 2021 Zakonoproekt.Org.UA
RSS для Zakonoproekt.org.ua